    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TV LCD
    Date: Sun, 25 Dec 2011 20:37:21 +0100

    W dniu 2011-12-25 20:05, Remek pisze:

    > Co jedno z drugim ma wspólnego? To tylko LCD może odbierać cyfrę? To zależy
    > od tunera. Nic nie stoi na przeszkodzie aby taki tuner był wbudowany w CRT.

    Chodzi o sytuację odwrotną. Gdy wejdzie naziemna cyfrowa to skończy się
    narzekanie na słabą jakość przy programach analogowych bo nie będzie się
    oglądać programów analogowy. Póki co duża ilość ludzi siła bezwładu
    ogląda analogowe TV chociaż mogłaby oglądać już cyfrowe.

    > Zresztą nie o to chodzi. Odbieram ten sam program na LCD i CRT. I na LCD
    > jest o wiele gorszy. Obojętnie jakie jest źródło sygnału. Antena naziemna i
    > syygnał analogowy, kanały cyfrowe nazienmne, tuner cufrowy SAT. Nie ma co
    > wyliczać.

    Moim zdaniem tanie lcdeki są do niczego. Jako tako wyświetlają dobry
    obraz cyfrowy ale gdy mają do czynienia ze słabszym sygnałem analogowym
    to robi się kaszana. Wydaje mi się ze przez próbę korekty cyfrowej tego
    sygnału ale nie mam pewności bo tej branży nie śledzę zbyt uważnie. W
    każdym razie plazma w porównywalnej cenie ma znacznie lepszy obraz nawet
    przy słabszym sygnale analogowym. Dobre lcdeki widziałem ale w cenie 2
    razy większej. Np porządne Philipsy.

    Mam rozumieć, że sprzęt nowocześniejszy o kilka/kilkanaście lat to
    > szajs?

    Słusznie prawisz :)

    > Dziwne bo mam dwa różne monitory do komputera i obraz jest żyleta.
    > Również analog naziemny z karty przechwytującej. A dobija mnie to debilne
    > oprogramowanie. Brakło klawiszy do regulacji jasności i nasycenia? Jak to
    > rozumieć? I jeszcze jedno. Telewizor widzi pendriva, ale już filmu nie.
    > Trzeba wgrac jakieś kodeki?

    Pewnie tak

    --
    pozdrawiam