  • 1. Data: 2011-12-25 15:06:55
    Temat: TV LCD
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Witam

    Stałem się posiadaczem TV LCD Samsung. Mam jak najgorsze wrażenia. Obraz
    mdły jak dwudziesta kopia VHS. Jakiś taki mydlany jak na zużytym kineskopie.
    Nawet się nie umywa do stojącego obok CRT. Czy wszystkie LCD tak mają, czy
    trafiłem na wadliwy model/egzemplarz? Nie wspomnę już o debilnym
    oprogramowaniu. Aby zmienić jasność, czy nasycenie trzeba przejść drogę
    przez mękę. Menu/tryb obrazu/jasność/OK/regulacja/Exit. To jakaś paranoja.
    Nie pierwszy już raz stwierdzam, że programiści to genialni debile oderwani
    od rzeczywistości. Jeśli po zmianie programu obraz ma inny format to znów
    trzeba przejść całą procedurę. Ustawienie Auto o kant d... potłuc. Czy to
    wina oprogramowania, czy nadawców? Każdy ch.. na swój strój? Czy to jest
    jakiś unormowane?

    Remek

  • 2. Data: 2011-12-25 15:52:34
    Temat: Re: TV LCD
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    W dniu 2011-12-25 16:06, Remek pisze:

> [...]
    > Nawet się nie umywa do stojącego obok CRT. Czy wszystkie LCD tak mają, czy

    no jak oglądasz TV TVP1 analog to pewnie tak, włącz film HD z pendrajwa

    to masz analog

    CRT i LCD mają swoje zalety/wady

  • 3. Data: 2011-12-25 16:00:09
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2011-12-25 16:06, Remek pisze:

    > Stałem się posiadaczem TV LCD Samsung.
    > Mam jak najgorsze wrażenia. Obraz
    > mdły jak dwudziesta kopia VHS.

    Jaki model? Ja mam UE32D5500. Może nie powala na kolana, ale nie jest
    źle. Taki urok LCD. Jak to Twoje pierwsze LCD to musisz się deko
    przyzwyczaić.

    > Aby zmienić jasność, czy nasycenie trzeba przejść drogę
    > przez mękę. Menu/tryb obrazu/jasność/OK/regulacja/Exit. To jakaś paranoja.

    To chcesz zmieniać parametry obrazu co minutę czy jak?

    > Jeśli po zmianie programu obraz ma inny format to znów
    > trzeba przejść całą procedurę. Ustawienie Auto o kant d... potłuc.

    JA Ci powiem jak ja mam ustawiony format obrazu. Rozmiar obrazu - Auto.
    szerokość, Rozmiar obrazu 4:3 - powiększenie. Daje to efekt taki, że
    format panoramiczny wyświetla się normalnie, a 4:3 zostaje powiększony
    na cały ekran bez zniekształceń z tym że góra i dół są obcięte. Coś za
    coś. Takie parametry trzeba wszędzie ustawić oddzielnie tzn. np. na
    kanałach cyfrowych i analogowych. Przy czym obraz ustawiłem na
    "Naturalny" bo nie mogłem ścierpieć ściemnienia się obrazu przy ciemnych
    scenach. Teraz też to występuje, ale mniej. Za to czerń jest gorsza.

  • 4. Data: 2011-12-25 18:35:48
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-25 17:00, Adam pisze:

    > Jaki model? Ja mam UE32D5500. Może nie powala na kolana, ale nie jest
    > źle. Taki urok LCD. Jak to Twoje pierwsze LCD to musisz się deko
    > przyzwyczaić.

    Tia. Trzeba się przyzwyczaić, że obraz jest do dupy :) Pocieszające, że
    za rok z okładem wyłączą TV analogową i trzeba będzie przejść na
    multipleks. Z cyfrową treścią LCDeki jakoś sobie radzą chociaż i tak nie
    jest to rewelacja. Nie ma jak dobra plazma.

> [...]
    > format panoramiczny wyświetla się normalnie, a 4:3 zostaje powiększony
    > na cały ekran bez zniekształceń z tym że góra i dół są obcięte. Coś za

    Chyba nadawcy nie dają prawidłowej informacji o formacie. Czasami się
    zdarza, że obraz jest przycięty do formatu 3:4 a TV czy dekoder sat
    przycina go do 9:16. I obraz ma marginesy z góry i z dołu oraz po
    bokach. Powiększam żeby było na full a potem inny film czy program jest
    przesyłany prawidłowo i mam poobcinane górę dół i boki. Wkurzające.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2011-12-25 18:57:44
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2011-12-25 19:35, Mario pisze:

> [...]
    > multipleks. Z cyfrową treścią LCDeki jakoś sobie radzą chociaż i tak nie
    > jest to rewelacja. Nie ma jak dobra plazma.

    Problem w tym, że nie ma małych plazm. Nie każdemu pasuje 40 cali do
    mieszkania. Jakby były mniejsze, to bym się zastanowił nad kupnem.

  • 6. Data: 2011-12-25 19:05:59
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Mario" napisał:

    > Tia. Trzeba się przyzwyczaić, że obraz jest do dupy :) Pocieszające, że
    > za rok z okładem wyłączą TV analogową i trzeba będzie przejść na
    > multipleks.

    Co jedno z drugim ma wspólnego? To tylko LCD może odbierać cyfrę? To zależy
    od tunera. Nic nie stoi na przeszkodzie aby taki tuner był wbudowany w CRT.
    Zresztą nie o to chodzi. Odbieram ten sam program na LCD i CRT. I na LCD
    jest o wiele gorszy. Obojętnie jakie jest źródło sygnału. Antena naziemna i
    syygnał analogowy, kanały cyfrowe nazienmne, tuner cufrowy SAT. Nie ma co
    wyliczać. Mam rozumieć, że sprzęt nowocześniejszy o kilka/kilkanaście lat to
    szajs? Dziwne bo mam dwa różne monitory do komputera i obraz jest żyleta.
    Również analog naziemny z karty przechwytującej. A dobija mnie to debilne
    oprogramowanie. Brakło klawiszy do regulacji jasności i nasycenia? Jak to
    rozumieć? I jeszcze jedno. Telewizor widzi pendriva, ale już filmu nie.
    Trzeba wgrac jakieś kodeki?

    Remek

  • 7. Data: 2011-12-25 19:08:48
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Adam" :

    > Jaki model?

    LE32400E

    Remek

  • 8. Data: 2011-12-25 19:37:21
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-25 20:05, Remek pisze:

    > Co jedno z drugim ma wspólnego? To tylko LCD może odbierać cyfrę? To zależy
    > od tunera. Nic nie stoi na przeszkodzie aby taki tuner był wbudowany w CRT.

    Chodzi o sytuację odwrotną. Gdy wejdzie naziemna cyfrowa to skończy się
    narzekanie na słabą jakość przy programach analogowych bo nie będzie się
    oglądać programów analogowy. Póki co duża ilość ludzi siła bezwładu
    ogląda analogowe TV chociaż mogłaby oglądać już cyfrowe.

> [...]
    > syygnał analogowy, kanały cyfrowe nazienmne, tuner cufrowy SAT. Nie ma co

    Moim zdaniem tanie lcdeki są do niczego. Jako tako wyświetlają dobry
    obraz cyfrowy ale gdy mają do czynienia ze słabszym sygnałem analogowym
    to robi się kaszana. Wydaje mi się ze przez próbę korekty cyfrowej tego
    sygnału ale nie mam pewności bo tej branży nie śledzę zbyt uważnie. W
    każdym razie plazma w porównywalnej cenie ma znacznie lepszy obraz nawet
    przy słabszym sygnale analogowym. Dobre lcdeki widziałem ale w cenie 2
    razy większej. Np porządne Philipsy.

    Mam rozumieć, że sprzęt nowocześniejszy o kilka/kilkanaście lat to
    > szajs?

    Słusznie prawisz :)

> [...]
    > oprogramowanie. Brakło klawiszy do regulacji jasności i nasycenia? Jak to
    > rozumieć? I jeszcze jedno. Telewizor widzi pendriva, ale już filmu nie.

    Pewnie tak

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2011-12-25 19:37:30
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2011-12-25 20:05, Remek pisze:

    > I jeszcze jedno. Telewizor widzi pendriva, ale już filmu nie.
    > Trzeba wgrac jakieś kodeki?

    Trzeba mu dać film w formacie który trawi. Ja próbowałem u siebie mp4 i
    avi to idzie. Swoją drogą to co to za model LE32400E? Na pewno taki? Nie
    pomyliłeś się?

  • 10. Data: 2011-12-25 19:56:39
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > Trzeba mu dać film w formacie który trawi. Ja próbowałem u siebie mp4 i
    > avi to idzie.

    Spróbuję MP4, bo avi to tylko rozszerzenie nadawane filmom zarówno
    poklatkowym, jak i skompresowanym różnymi kodekami np. DivX, czy innymi
    wynalazkami.

    > co to za model LE32400E? Na pewno taki?

    Sorry! LE32D400.