  • 61. Data: 2011-09-09 14:03:24
    Temat: Re: Tak wyprzedza idiota
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w

    > W mojej opinii zdecydowanie tak. Jak pisałem - ruch generalnie
    > normalnieje, poprawia się kultura, ale tych naprawdę debilnych
    > zachowań jakoś nie ubywa.

    Ale ja do czego innego pije - wydaje mi sie ze sugerujesz iz jest
    grupa osob, idiotow bedzie nawet adekwatne, ktore "tak zawsze
    jezdza".

    A nie jest to tak ze sporadycznie ?
    Czasem czlowieka dopadnie glupawka, czasem sie przeliczy, czasem mu
    sie spieszy ..

    > Problem w tym, że nim dojdzie do tragedii wprost, to doprowadzają
    > wielokrotnie do bardzo niebezpiecznych sytuacji, czego skutki
    > bywają różne, a jak dojdzie do wypadku, to najczęściej
    > nie tylko oni są poszkodowani i do tego nie ma gwarancji, że
    > się czegoś nauczą.

    > Powinni, niestety jest pewna grupa, która ma w poważaniu przepisy

    Nie mowie nie - zle bylo u nas z tymi ciaglymi liniami, a teraz w
    ramach "bezpieczne drogi" jeszcze ich przybylo. Ale to trzeba z
    glowa robic :-)

    > i takie tam, a kolejną sytuacją skomentuje "że sk* nie zjechał,
    > ale i tak się udało".

    Tylko ze gdyby jezdzili tak jak na tym filmiku, to IMO
    "wielokrotnie" byloby na palcach policzalne.
    I skonczyloby sie to bardzo szybko. Tysiac km ?
    A potem co najmniej miesieczna przerwa na wyplate ubezpieczenia, a
    po trzech razach juz by tacy szybcy nie byli :-)

    Wiec cos mi sie tu nie zgadza :-)

    >[...] Oni do lasu, on przyszedł o drogę zapytać - ja go zapytałem
    > czy zdaje sobie sprawę jakie stwarza zagrożenie na drodze.
    > Wielkie zdziwienie i skwitowanie, że to jego sprawa i żebym
    > się łaskawie odp*. Myślisz, że taki się nauczy, nawet jak
    > zgłosisz sprawę do policji?

    Ale ja nie mam na mysli policjantow, tylko usmiechnieta maske z
    napisem SCANIA, przydrozne drzewo itp :-)

    A ten pan skoro ma 50 lat, to juz pewnie ze 20-30 lat tak jezdzi i
    zyje, i powaznego wypadku nie spowodowal ..

    > Nie darmo w wielu krajach stosuje właśnie nieoznakowane
    > patrole (oznakowane też), monitoring, helikoptery itd.

    W tych krajach bywa tez ze policja nie ma prawa uzywac radarow.

    > + bardzo szybką reakcję na zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa
    > wprost od kierowców.

    A to chyba tylko w jednym.

    W Niemczech z kolei bylo nie gorzej niz u nas, dopiero te bezduszne
    FR troche przyhamowaly.

    > W Polsce jak zgłosisz to policja często
    > zbywała człowieka (choć to się poprawia systematycznie),
    > a ludzie potrafią od donosicieli i ubecji zwyzywać.

    A jak to k*, nazwac, jak postawili 40 nie wiadomo czemu, a jakis
    ubek-amator stoi i dzwoni :-)

    > Zdecydowanie zbyt częste w skali makro.

    W skali makro to patrz wyzej - moze po prostu przypadki w szerokiej
    masie.

    A i co do tego sie nie bardzo zgadzam, bo jak wielokrotnie
    pisalem - jade i nie mam na co narzekac.

    Tzn ja nie narzekam na to ze ktos przekracza te obowiazuje 40, ze
    wyprzedza na dlugiej prostej z ciagla linia, a nawet ze wyprzedza
    na czolowke z 500m wyprzedzeniem na szerokiej jezdni z dwoma
    szerokimi poboczami ..

    > A co za różnica, skoro takie i podobne sytuacje wcale nie są
    > takie
    > rzadkie?

    Tym niemniej jakis niesmak pozostaje :-)
    Niby czarno na bialym a nawet w kolorze, a potem sie dowiadujesz ze
    sfabrykowane :-)

    > Wyprzedanie na łukach, na skrzyżowaniach, przed wierzchołkiem,

    Owszem, widzialem wielokrotnie. Ale jakos tak zawsze z tylu.
    I tyle razy mialem nadzieje ze temu idiocie z warszawy cos wyjedzie
    z naprzeciwka, a tu choroba jak na zlosc nigdy nic.
    No i w druga strone - tez sobie nie przypominam zebym opony zdarl
    bo mi ktos na czolowke wyjechal.

    Wiec moze nie jest tak zle ..

    > jazda na czerwonym itd.

    a to podobna historia - nagminne u nas .. ale wypadkow nie ma.
    Przynajmniej nie ma duzo.
    Swiatla dobrze ustawione, kierowcy sie z tym czerownym rozmijaja
    nieznacznie, ci z boku ruszaja slamazarnie ... i jest calkiem
    bezpiecznie.

    J.

  • 62. Data: 2011-09-09 14:48:07
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 9 Wrz, 14:03, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Swiatla dobrze ustawione, kierowcy sie z tym czerownym rozmijaja
    > nieznacznie, ci z boku ruszaja slamazarnie ... i jest calkiem
    Zajebiste, szczegolnie jesli wezmie sie pod uwage to:
    http://moto.wp.pl/kat,121,title,Wiecej-ofiar-na-pols
    kich-drogach,wid,13761883,wiadomosc.html?ticaid=1cfe
    6&_ticrsn=5

    http://tinyurl.com/3efu9jh

    W przeciwienstwie do tego co mowisz, w tym roku mamy wieksza liczbe
    wypadkow.
    Moze wlasnie z powodow o jakich piszesz.

    Bartek

  • 63. Data: 2011-09-09 15:17:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-09 14:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w

    > Ale ja do czego innego pije - wydaje mi sie ze sugerujesz iz jest grupa
    > osob, idiotow bedzie nawet adekwatne, ktore "tak zawsze jezdza".

    Zgadza się.

    > A nie jest to tak ze sporadycznie ?
    > Czasem czlowieka dopadnie glupawka, czasem sie przeliczy,

    Sporadycznie to każdemu się może błąd trafić tyle tylko, że to
    akurat widać.

    > czasem mu sie
    > spieszy ..

    Z tym argumentem to byłbym ostrożny, ponieważ tych śpieszących się
    jest całe mnóstwo, a jednak nie każdy takie numery wycina.

    > Nie mowie nie - zle bylo u nas z tymi ciaglymi liniami, a teraz w ramach
    > "bezpieczne drogi" jeszcze ich przybylo. Ale to trzeba z glowa robic :-)

    Bez przesady - ja nigdy nie pisałem, że przepisów trzeba się trzymać
    bardzo sztywno, zawsze twierdziłem, że należy przestrzegać pewnych
    zasad bezpieczeństwa. Jednak czym innym będzie wyprzedzenie rowerzysty
    i przejechanie ciągłej na chwilę niż nagminne wyprzedzanie innych
    na ciągłych itd.

    > Tylko ze gdyby jezdzili tak jak na tym filmiku, to IMO "wielokrotnie"
    > byloby na palcach policzalne.

    No i jest.

    > I skonczyloby sie to bardzo szybko. Tysiac km ?

    Wątpię. Rozsądni ludzie jednak uciekają przed takimi i dzięki temu
    najczęściej nic złego się nie dzieje.

    > A potem co najmniej miesieczna przerwa na wyplate ubezpieczenia, a po
    > trzech razach juz by tacy szybcy nie byli :-)
    >
    > Wiec cos mi sie tu nie zgadza :-)

    Nie doceniasz takich ludzi.

    > Ale ja nie mam na mysli policjantow, tylko usmiechnieta maske z napisem
    > SCANIA, przydrozne drzewo itp :-)

    Daruj, ale policja (nie tylko) jest właśnie od tego, by tego typu
    zachowania eliminować z dróg. Zamiast drzewa czy Scanii niestety
    mogą trafić zwykły samochód osobowy, czy motocykl.

    > A ten pan skoro ma 50 lat, to juz pewnie ze 20-30 lat tak jezdzi i zyje,
    > i powaznego wypadku nie spowodowal ..

    Nie wiadomo czy nie spowodował, a nawet jeśli to jest to żaden
    argument, że niby jeździ, nic się nie dzieje i w ogóle problemu
    nie ma.

    > W tych krajach bywa tez ze policja nie ma prawa uzywac radarow.

    Nawet jeśli to co z tego miałoby wynikać? W innych np. tną laserówkami
    z wiat przystankowych (np. Austria) i jest fajnie.

    > A to chyba tylko w jednym.

    Nie, nie tylko.

    > W Niemczech z kolei bylo nie gorzej niz u nas, dopiero te bezduszne FR
    > troche przyhamowaly.

    Nie gorzej w jakiej materii? FR to kolejna kwestia - u Polsce płacze
    i narzekania, a w Niemczech są nawet na autostradach (nieprawdą jest,
    że w Niemczech można tak powszechnie jeździć bez ograniczeń - mam
    wrażenie, że połowa autostrad jednak ograniczenia ma).

    > A jak to k*, nazwac, jak postawili 40 nie wiadomo czemu, a jakis
    > ubek-amator stoi i dzwoni :-)

    Bez przesady.

    > W skali makro to patrz wyzej - moze po prostu przypadki w szerokiej masie.
    >
    > A i co do tego sie nie bardzo zgadzam, bo jak wielokrotnie pisalem -
    > jade i nie mam na co narzekac.

    Może zależy od miejsc i pory podróży.

> [...]
    > wyprzedza na dlugiej prostej z ciagla linia, a nawet ze wyprzedza na
    > czolowke z 500m wyprzedzeniem na szerokiej jezdni z dwoma szerokimi

    Nie narzekasz, ponieważ się przyzwyczaiłeś? Ja też mogę napisać, że
    nie narzekam - stwierdzam tylko fakty.

> [...]
    > naprzeciwka, a tu choroba jak na zlosc nigdy nic.
    > No i w druga strone - tez sobie nie przypominam zebym opony zdarl bo mi

    Ciekawa sprawa - obserwujesz takie zachowania z tyłu i nadal piszesz,
    że w zasadzie nie ma z nimi problemu, ponieważ Ciebie nie trafiły
    wprost?

    > Wiec moze nie jest tak zle ..

    Nie jest dobrze i to się bardzo czuje po pobycie za naszą zachodnią
    granicą. Ja nie twierdzę, że tam same świętoszki itd., niemniej
    ciężko o takie przypadki jakie się spotyka w Polsce. Mnie to nie
    dziwi, ponieważ tam sprawnie działa "wymiar sprawiedliwości",
    a z jakością dróg to bywa różnie.

    Wolne żarty.

  • 64. Data: 2011-09-09 16:45:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > zbywała człowieka (choć to się poprawia systematycznie),
    > a ludzie potrafią od donosicieli i ubecji zwyzywać.

    To bez sensu bo większość nie odróżnia jazdy dynamicznej od niebezpiecznej.

  • 65. Data: 2011-09-09 17:08:56
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-09-08 19:17, DoQ pisze:
    > http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

    i wlasnie dla takich sytuacji woze w samochodzie palke teleskopowa. nic
    tylko zawrocic, zatrzymac delikwenta i jej uzyc w odpowiedni sposob.

  • 66. Data: 2011-09-09 17:59:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-09 16:45, John Kołalsky pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com>

    > To bez sensu bo większość nie odróżnia jazdy dynamicznej od niebezpiecznej.

    Tkwisz w mylnym błędzie.

  • 67. Data: 2011-09-09 19:08:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com>

    > Tkwisz w mylnym błędzie.

    A Ty w prawdziwym obłędzie

  • 68. Data: 2011-09-09 19:24:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 08 Sep 2011 21:05:27 +0200, dominik

    > No i miał pan fotorejestrator i na co mu się przydał? na filmik na yt?

    Tylko jaki ten foto(?)rejestrator. Wali na czoło, a numerów pajaca nawet w
    zarysie nie widać. :P Ktoś się niedawno pytał, po co się kupuje FullHD i
    30kl/s. No właśnie dla takich sytuacji m.in.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 69. Data: 2011-09-09 19:24:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-09 12:09, Arek pisze:

    > Weź pod uwagę, że to jakaś szerokokątna kamerka, więc obiekty wydają się
    > dalej niż faktycznie są.

    Ale sama wzajemna widzialność się nie zmienia dopiero około 9-10s Seat
    wyłania się zza bariery.
    A wcześniej kierowcy raczej trudno było ocenić kto jedzie którym pasem,
    nawet jak widział same samochody.
    Do tego nawet widząc że Seat wyprzedza przed tym zakrętem byłbym
    przekonany że skończy manewr i zakręt przejedzie za ciężarówką.

    > Już w ok. 9s widać że gość jest na jego pasie.

    Dużo szybciej to się raczej nie dało.
    Około 1s na reakcję na niespodziewany bodziec, jakiś czas na samą
    analizę tego kto jedzie po którym pasie, czas na decyzję, ruch
    kierownicą itp.
    To że takie rzeczy robi się "natychmiast" to się tylko tak wydaje, a ile
    to zajmuje czasu w rzeczywistości, to widać dopiero na takich filmach.

    > Swoją drogą jest to dobry
    > przykład na to jak przydają się światła w dzień. Po czym koleś cały czas
    > jedzie prosto i w ostatniej chwili zjeżdża na pobocze.

    Gość zjeżdża w prawo jak tylko zobaczył że sytuacja jest jaka jest.
    Nawet gdyby to się działo na prostej i widziałbym wyprzedzającego od
    dawna, to do czasu kiedy ten nie zaczął wyprzedzać ciężarówki byłbym
    przekonany że się za tą ciężarówkę schowa.

  • 70. Data: 2011-09-09 20:15:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Sep 2011 05:48:07 -0700 (PDT), Bartek Kacprzak napisał(a):

> [...]
    > W przeciwienstwie do tego co mowisz, w tym roku mamy wieksza liczbe
    > wypadkow.
    > Moze wlasnie z powodow o jakich piszesz.

    Ale oni tak juz od wielu lat jezdza.
    Wiec jesli teraz jest gorzej ... policja zaczela z tym walczyc i mamy
    skutki ? :-)

    J.