-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 14 Oct 2022 18:19:20 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.3.3
Subject: Re: Tanio czyli na prad :-)
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <63387653$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
<thjt5s$lp2$1$horizn@news.chmurka.net> <16qbrhcdfw1zs$.dlg@myjk.org>
<ti6ltb$c3l$1@gioia.aioe.org> <63470612$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<63470c26$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
<8682547663$20221012225151@squadack.com>
<ti79sb$o3n$2$Shrek@news.chmurka.net>
<63473691$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@4...net>
Content-Language: pl
From: nadir <n...@h...org>
In-Reply-To: <e...@4...net>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 61
Message-ID: <63498c07$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.160.179.119
X-Trace: 1665764359 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 555 95.160.179.119:44060
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4152
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707773
[ ukryj nagłówki ]W dniu 14.10.2022 o 11:33, J.F pisze:
> No nie wiem. W UK bilet na autokar znacznie tanszy by niz na pociąg.
Nie wykluczam, że są miejsca gdzie będzie tak jak piszesz. Zresztą w UK
jeżdżą po odwrotnej stronie drogi, to dlaczego ceny mają u nich nie być
poodwracane?
Ale co do zasady bilet na kolej jest, nie tylko u nas, tańszy niż na
autobus na podobnej trasie. Od siebie do Poznania nawet EC/IC pojadę
taniej, szybciej i wygodniej niż autobusem. Inna sprawa, że do dworca
kolejowego mam jednak znacznie dalej niż do autobusowego.
> Metro chyba najdrozsze, ale ma inne zalety.
> W duzych miastach.
No wykopki kosztują, ale na powierzchni nie ma już miejsce to trzeba iść
pod ziemię lub jak w przypadki Wuppertalu wyżej nad.
> No i teraz nie wiem - zrobią mi metro ...
> -przystanki bedą tak samo czesto? Jak tak samo, to bedzie szybciej
> jezdzic? A jak dalej od siebie ... to ile strace na dojscie?
>
> -metro bedzie tak samo czesto kursowac? Czy kolejne pare minut strace
> na czekaniu?
Jak już jest rozwinięta w mieście sieć tramwajowa i uzupełniona
autobusową, to metro tak średnio się spina ekonomicznie. No o na 100%
nie będzie przystanków nawalone jak dla tramwajów.
> Natomiast w drugą strone:
> -wprowadzili na swiatlach priorytet tramwaju, i nie moge z osiedla
> wyjechac. Bo wypuszczaja po 3 samochody.
Masz się zniechęcić do samochodu i przesiąść na a komunikację miejską.
> -jakby wiecej ludzi jezdzilo ... to by chyba musialy jezdzic co
> minute. To juz bym wcale nie wyjechal. A wydluzyc tramwaj trudno.
Dlatego puszcza się jeden tramwaj za drugim a Ty musisz stać.
> -Metro ma dluzsze sklady.
> -dluzsze sklady to tez oszczednosc na motorniczych ... choc ciekawe,
> czy potrzebni są w metrze ...
Akurat w metrze to motorniczy już jest w ogóle nie potrzebny. Nawet w
Polsce testowano autonomiczne tramwaje, a co dopiero metro. Gdzieś
czytałem/słyszałem, że na świecie, może w Chinach, a może Japonii
działają autonomiczne metra albo kolejki podmiejskie. Ale siedzi w nich
człowiek tylko dlatego, żeby pasażerowie nie czuli strachu/dyskomfortu.
> Wychodzi mi na to, ze krytyczne jest wlasnie te ~600 tys mieszkancow,
> plus potrzeby komunikacyjne, plus Odra i tory kolejowe, ktore
> utrudniaja prowadzenie dróg ... Niemcy zrobili 100 mostow, wladza
> ludowa tylko jeden odbudowala, nowa wladza 2 zbudowala i trzeci konczy
Metro w Warszawie budowano kilkadziesiąt lat i nadal chyba coś tam
dobudowują, raczej wątpię żeby jeszcze jakieś miasto w Polsce
zdecydowało się na metro. No chyba, że na wzór Moskwy, Petersburga czy
Kijowa zorganizuje się przy okazji schrony na wypadek wojny. Tylko, że
możemy przed tą wojną nie zdążyć.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.22 18:56 Shrek
- 14.10.22 19:12 J.F
- 14.10.22 21:00 nadir
- 14.10.22 21:05 Poldek
- 14.10.22 21:16 nadir
- 14.10.22 22:05 ii
- 15.10.22 08:06 Shrek
- 15.10.22 11:03 nadir
- 15.10.22 13:39 ii
- 15.10.22 13:56 ii
- 15.10.22 14:04 Shrek
- 15.10.22 14:09 Shrek
- 15.10.22 14:23 nadir
- 15.10.22 14:29 nadir
- 15.10.22 15:00 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław