  • 1. Data: 2020-04-12 11:03:17
    Temat: Taśma dekarska w polu czytnika RFID
    Od: Marek <f...@f...com>

    Miałem taką ciekawostkę elektromagnetyczną. Mam taką bramkę dla kota
    z czytnikiem RFID ("chipem"):

    https://intl.petsafe.net/media/images/PPA20-12863_a.
    jpg

    Antena znajduje się w widocznym z tyłu daszku, kot przechodzi pod
    daszkiem.
    Jeśli NAD daszkiem umieszczę elastyczną uszczelniająca taśmę dekarską
    bramka przestaje czytać. Jakie znaczenie ma materiał położony poza
    przestrzenią kot-czytnik?
    Problem zaczął się, gdy styropianowy tunel w ścianie, w którym jest
    zamontowana bramka (anteną w stronę tunelu) wyłożyłem taką elatyczą
    taśmą. Nie jest to typowa aluminiowa taśma dekarska ale taka "gumowa"
    miękka.
    Jak taka taśma położona NAD układem może wpływać na pasożytnicze
    zasilanie chipa RFID i/lub uniemożliwiając z nim komunikację,?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-04-12 13:17:17
    Temat: Re: Taśma dekarska w polu czytnika RFID
    Od: Tester <n...@v...pl>

    Jak taka taśma położona NAD układem może wpływać na pasożytnicze
    > zasilanie chipa RFID i/lub uniemożliwiając z nim komunikację,?

    Odbicie (lub rozproszenie) przez taśmę i interferencja sygnału
    padającego z odbitym wygasza akurat pole w miejscu odbiornika. Jeśli to
    prawda, to niewielka zmiana położenia (taśmy albo odbiornika) mogłaby pomóc.

    Tester

  • 3. Data: 2020-04-12 14:00:25
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.04.2020 11:03, Marek wrote:

    > taśmą. Nie jest to typowa aluminiowa taśma dekarska ale taka "gumowa"
    > miękka.

    A nie jest przypadkiem zbrojona albo z jakiejś przewodzącej gumy?
    Nie miałem nigdy problemów z RFID z materiałami nieprzewodzącymi.
    Odwrotnie natomiast, kiedy trzeba było ograniczyć zasięg (żeby nie
    czytał sąsiedni czytnik), tylko folia aluminiowa się sprawdzała.
    Jeśli ta taśma ekranuje to rewelacja - podaj oznaczenie producenta i
    gdzie ją kupiłeś.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2020-04-12 14:57:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Apr 2020 14:00:25 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Jeśli ta taśma ekranuje to rewelacja - podaj oznaczenie producenta
    > gdzie ją kupiłeś.

    Miernikiem nie przewodzi prądu, to ta:

    https://www.castorama.pl/tasma-dekarska-szara-10-cm-
    3-mb-id-1088053.html

    Niestety musiałem wyciąć pasek taśmy przyklejony do tunelu nad anteną
    i wtedy bramka zaczęła czytać czipy.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-04-12 16:28:21
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.04.2020 14:57, Marek wrote:

    > Miernikiem nie przewodzi prądu, to ta:
    >
    > https://www.castorama.pl/tasma-dekarska-szara-10-cm-
    3-mb-id-1088053.html

    Na pewno nie ma folii aluminiowej w środku?
    Da się ją rozciągać?
    A jak wbijesz szpilki albo gwoździe w nią - też nie przewodzi?

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2020-04-13 19:41:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Apr 2020 16:28:21 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Na pewno nie ma folii aluminiowej w środku?

    Nie ma. Taśma oyZnaczona jako aluminiowa jest inna.

    > Da się ją rozciągać?

    Tak, ma konsystencję elektrycznej samowulkanizującej taśmy
    izolacyjnej. Taki rozciągliwy glut.

    > A jak wbijesz szpilki albo gwoździe w nią - też nie przewodzi?

    Mam miernik do 20M i na szpilkach pokazuje nieskończoność nawet na
    krótkim dystansie.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-04-13 20:21:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Apr 2020 14:00:25 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Jeśli ta taśma ekranuje to rewelacja - podaj oznaczenie producenta
    > gdzie ją kupiłeś.

    A dlaczego rewelacja? Jaki masz pomysł na jej wykorzystanie?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2020-04-13 21:11:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-04-12 o 11:03, Marek pisze:
> [...]
    > miękka. Jak taka taśma położona NAD układem może wpływać na pasożytnicze
    > zasilanie chipa RFID i/lub uniemożliwiając z nim komunikację,?

    Tu w opisie takiej taśmy wyraźnie w składzie podają aluminium.

    https://folnet.pl/pl/products/akcesoria-dachowe/klej
    e-i-tasmy-dekarskie/tasmy-dekarskie-butylowe/butape-
    butylowa-tasma-dekarska-10283.html?gclid=Cj0KCQjwm9D
    0BRCMARIsAIfvfIbNI_1LzgPXYPzc2l1JtUqzsUqkZ0t7QDY_aRl
    oK1v_3KH4EH2WQVwaApYEEALw_wcB