-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
TED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <9...@g...com>
<kt6jns5r5kf3$.12z867dbth5yn.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
<5c6a95a9$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
In-Reply-To: <1...@g...com>
Subject: Re: Teraz Nauta
Date: Mon, 18 Feb 2019 14:14:39 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 86
Message-ID: <5c6ab00b$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.19.91
X-Trace: 1550495756 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 479 83.26.19.91:60886
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42262
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:159fecc2-71f6-4cb6-ba04-356a3a992081@go
oglegroups.com...
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 20:23:22 UTC+9 użytkownik J.F.
napisał:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> [...]
>> >Ja tu widzę nieporozumienie co do pojęcia "strategicznej
>> >ważności".
>> >Przychodzi jakiś rząd, mówi że od dzisiaj coś tam jest
>> >strategicznie
>> >ważne. Różne rzeczy mieliśmy już strategicznie ważne, za komuny na
>> >przykład aluminium było strategicznie ważne. Potem przemysł
>> >stoczniowy, energetyka, tradycyjnie zawsze była strategicznie
>> >ważna,
>> >no i kopalnie, różne tam takie pegeery.
>> >Znaczy wszystko inne jest strategicznie nieważne.
>
>> >No więc do tych strategicznie ważnych firm wysyła się zaufanych
>> >partyjnych cwaniaczków, którzy robią strategiczną czystkę,
>> >wszystkie
>> >decyzyjne stanowiska obsadzają swoimi kolesiami i robią strategię,
>> >jak widzimy na omawianych przykładach.
>> >Natomiast na odcinkach startegicznie nieważnych dopuszcza się
>> >cwaniaczkowstwo niższego rzędu, na ogół samorządowego.
>
>> I tu sie mylisz.
>> Sa spolki Skarbu Panstwa, czyli gdzie wlascicielem, lub
>> wspolwlascicielem jest Panstwo, poprzez ministerstwo.
>Dla rządu strategiczne jest to co jest pod kontrolą. Taką kontrolą
>która może wcisnąć dowolną ilość kolesi na dowolne stołki.
To jest jeden punkt widzenia.
Z drugiej strony - to co rzad ma, to jest strategiczne, bo
niestrategiczne powinnien sprywatyzowac :-)
Z trzeciej - moze faktycznie sa strategiczne dziedziny.
Obecnie telewizja, bo prasa juz chyba nie - kto ma telewizje, ten ma
wladze, bo moze wyborcom wcisnac swoja wersje :-)
Z czwartej - jak jakas fabryka bedzie upadac i przyjada wk*
zwiazkowcy, to sie moze dziedzina zrobic strategiczna :-)
>> Ale jesli chodzi o tramwaje
>> https://gazetawroclawska.pl/wroclawski-protram-oglas
za-upadlosc-miasto-nie-chce-tych-tramwajow/ar/935116
4
>
>> Ma prezes slusznosc ? No jakby dobrze mowi.
>> Ale jednoczesnie ... gdzie on sie przez te 12 lat uchowal, ze takie
>> bzdury plecie.
>> Co - nie wiedzial co podpisuje ? Liczyl, ze jakos to bedzie ?
>Nie wiem dokładnie jak to działa,
Gwoli scislosci - Protram to jakas mala firemka, ktora obsadzila stara
zajezdnie i zaczela produkowac tramwaje.
Widac wiele do tego nie trzeba ...
>ale zdaje się że w Gdyni ZKM nie ma żadnych autobusów/troli, tylko
>zleca usługi firmom prywatnym.
Byc moze.
We Wroclawiu tak chyba kilka linii autobusowych jezdzilo.
>A one nie podlegają pod przepisy o publicznych przetargach.
>Kupują co chcą.
Starocie z Niemiec :-)
>Zwykły bilet kosztuje 3.20- nie wiem jak to porównać z innymi
>miastami, zdaje się że nie doją pasażera jakoś straszliwie.
We wrocku polgodzinny 3.00
>Dziatwa szkolna za darmo.
A to jest osobna sprawa - jak miasto organizuje rozliczenia.
Chyba w wielu bilety sa osobno, a transport osobno - czyli miasto
placi za ustalona ilosc kursow, miasto ustala cennik biletow, i miasto
doplaca roznice.
U mnie jeszcze jest Mennica Polska, ktora na zlecenie miasta sprzedaje
bilety, czy raczej organizuje pobor oplat, bo biletow juz prawie nie
ma.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.19 12:42 s...@g...com
- 19.02.19 14:38 Konrad Anikiel
- 19.02.19 19:26 J.F.
- 19.02.19 19:29 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=