  • Data: 2022-07-05 10:00:05
    Temat: Re: Termometr DS18B20
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Jul 2022 01:20:45 +0200,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Zależy jakie zasilanie wejściowe. Przy 3,3V i długości kabla 25m
    > 0,5mm

    Mam 30m na skrętce zasilane pasożytniczo ale ze strong h. Działa
    prawidłowo.

    > są jednak graniczne parametry i trudno postawić 100% diagnozę co
    > jest

    Bardzo łatwo. Na 100% masz w układzie pasożytniczym nieprawidłową
    implemntację strong h (bez zew mosfeta lub zmiany kier. portu) i
    rezystor poniżej 4.7k, co powoduje problem z utrzymaniem poziomu 0 w
    odpowiednim zakresie, co w efekcie powoduje błędy odczytu. Silny
    pullup ma być *tylko* podczas konwersji (Tc) a nie transmisji, czego
    nie da się zrobić pasywnie rezystorem w sposób stabilny na lata.
    Na takim długim przewodzie wymagana jest też korekta slotów. Do
    takich odległości ustaw tx0 50-60ms tr 25ms (pow 15). Oczywiście
    zakładając, że jest strong h (zew. mosfet lub zmiana kier. portu) i
    pullup 4.7k przy zasilaniu 3.3V. Jeśli nie korzystamy z algorytmu
    adaptatywnego (który robi tuning automatycznie do dowolnej długości
    przewodu) można zrobić to ręcznie. Tuning nalezy zacząć od Tr
    ustawionego na 40ms i Tx0 na 25-30ms (odczytywane same 1) i powoli
    skracać tak aż poziom błędów crc spadnie drastycznie. Kolejne
    skracanie z powrotem spowoduje wzrost crc. Ustawiamy Tr na poziomie
    najmniejszej liczby błędnych odczytów. Następnie podobnie regulujemy
    Tx0.

    --
    Marek