  • 1. Data: 2022-07-03 21:01:20
    Temat: Termometr DS18B20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Ma ktoś jakiś prosty patent na zwiększenie długości kabla UTP przy
    podłączeniu tego termometru? Mam kabel UTP 25m i już mi nie działa :/

    Producent podaje max 30m dla UTP ale chyba to kabel ze złota.

    Mój UTP to 5kat bez ekranu i raczej innego nie położę. Kombinowałem z
    różnymi parami żył i też bez efektu, może jest jakiś patent na to?

    Ma ktoś jakieś proste rozwiązanie z ewentualnie jakimś modułem po drodze
    czy cuś? Zasilanie mierzone przy czujniku mam 3,24V więc chyba TX za słaby.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 2. Data: 2022-07-03 21:10:36
    Temat: Re: Termometr DS18B20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Ma ktoś jakieś proste rozwiązanie z ewentualnie jakimś modułem po drodze
    > czy cuś? Zasilanie mierzone przy czujniku mam 3,24V więc chyba TX za

    Używać odpowiednich standardów. 1-Wire nie był projektowany na odległości
    większe niż kilka metrów, jeśli nawet nie mniej. To nie jest standard na
    okablowywanie domu. Z jakiegoś powodu ludzie to ignorują. Daj konwerter i
    łącz się po ludzku po Ethernecie, RS485, WiFi.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2022-07-03 21:22:09
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    LordBluzg(R)?? wrote on 03.07.2022 21:01:
    > Ma ktoś jakiś prosty patent na zwiększenie długości kabla UTP przy
    > podłączeniu tego termometru? Mam kabel UTP 25m i już mi nie działa :/

    Prosty: kup gotowy extender 1-wire.

    > Ma ktoś jakieś proste rozwiązanie z ewentualnie jakimś modułem po drodze
    > czy cuś? Zasilanie mierzone przy czujniku mam 3,24V więc chyba TX za słaby.

    Nie używaj zasilania pasożytniczego przy takich odległościach. Poprowadź
    zasilanie drugą parą przewodów.

    To też warto poczytać:
    https://www.maximintegrated.com/en/design/technical-
    documents/tutorials/1/148.html

  • 4. Data: 2022-07-03 22:00:40
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Ma ktoś jakiś prosty patent na zwiększenie długości kabla UTP przy
    > podłączeniu tego termometru? Mam kabel UTP 25m i już mi nie działa :/

    Zmniejsz rezystor. Nie wiem do jakiej długości zadziała ale mnie
    pomogło. I kombinuj z parami, może każdy sygnał osobną parą z masą?
    Wojtek

  • 5. Data: 2022-07-03 22:02:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > standard na okablowywanie domu. Z jakiegoś powodu ludzie to ignorują.
    > Daj konwerter i łącz się po ludzku po Ethernecie, RS485, WiFi.

    To jest termometr w oczku wodnym podłączony pod ESP/Supla :) Znaczy WiFi
    tam nie sięga więc muszę kablem. Inna sprawa że ESP nie mogę dać przy
    oczku bo jeszcze wykorzystuję kablowo z niego kontaktrony, dlatego sam
    termometr mam "wyniesiony". Producent podaje 30m więc liczyłem, że 25
    styknie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 6. Data: 2022-07-03 22:06:12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.07.2022 o 21:22, Zbych pisze:

    > Prosty: kup gotowy extender 1-wire.

    > Nie używaj zasilania pasożytniczego przy takich odległościach. Poprowadź
    > zasilanie drugą parą przewodów.

    No w sumie tak mam. Zasilanie leci osobnymi przewodami. Może podnieść to
    zasilanie? Termometr wytrzymuje 5V. Wpięte mam to w taki moduł:
    https://static.elektroda.pl/attach/supla_2008280.jpg

    > To też warto poczytać:
    > https://www.maximintegrated.com/en/design/technical-
    documents/tutorials/1/148.html

    Poczytam.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 7. Data: 2022-07-03 22:56:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.07.2022 o 21:22, Zbych pisze:

    > To też warto poczytać:
    > https://www.maximintegrated.com/en/design/technical-
    documents/tutorials/1/148.html

    https://www.maximintegrated.com/content/dam/images/d
    esign/tech-docs/148/148Fig07.gif
    https://www.maximintegrated.com/content/dam/images/d
    esign/tech-docs/148/148Fig06.gif

    Te filtry wyglądają obiecująco :) W środę będę testował bo mi się
    weekend skończył.

    Dzięki za wskazówkę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 8. Data: 2022-07-03 23:25:50
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 03.07.2022 o 22:00, wowa pisze:

    > Zmniejsz rezystor. Nie wiem do jakiej długości zadziała ale mnie
    > pomogło. I kombinuj z parami, może każdy sygnał osobną parą z masą?
    > Wojtek
    Ja mam ok 40m do jednego DSa ale mam oddzielne 5V i podciąg 1kR...
    Działa raczej dobrze bo nie mam logów a jedynie wyświetlanie na bieżąco
    ale nigdy nie słyszałem o przekłamaniach.

    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2022-07-03 23:28:44
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 03/07/2022 20:01, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > czy cuś? Zasilanie mierzone przy czujniku mam 3,24V więc chyba TX za słaby.

    Moja pierwsza wersja smart home działała na 1-wire połączone w gwiazdę,
    przewody do 15m ale taki zwtykły 6 żyłowy od alarmów. Działało bez
    problemów na Beaglebone Black. Podłączałem je przez taką przejściówkę na
    USB opartą o DS9490R. Było tego w sumie 20 urządzeń 1wire.
    Co prawda do zasilania czujników wszędzie miałem pociągnięte 5V.

    DS18B20 uzywałem do odczytu temperatury powrotów na manifoldzie
    ogrzewania podłogowego.
    W pokojach wisiało coś takiego:
    https://www.embeddeddatasystems.com/OW-ENV-THPL--Tem
    perature-Humidity-Barometric-Pressure-Light-Sensor_p
    _175.html

    W sumie dobrze cały system wspominam. O problemach jakie ludzie mają z
    1-wire dowiedziałem się dopiero po czasie od innych. Ja nigdy takowych
    nie miałem.

    System działa do dzisiaj pratkycznie bezobsługowo. Dom już jest dawno
    sprzedany ale byłem tam niedawno i obecny właściciel jest bardzo
    zadowolony.
    (Ooczywiście do czasu bo jak coś pieprznie to czeka go wymiana całego
    systemu)

    c.

  • 10. Data: 2022-07-04 08:38:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Jul 2022 21:01:20 +0200,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Ma ktoś jakiś prosty patent na zwiększenie długości kabla UTP przy
    > podłączeniu tego termometru? Mam kabel UTP 25m i już mi nie działa
    > :/

    Skoruguj czasy slotów 1w. Mam na 120m i działa.

    --
    Marek