    Date: Thu, 28 Jul 2022 09:03:34 +0200
    Subject: Re: Termometr DS18B20
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    > No i się okazało, że w oryginale (termometr na kabelku 1m) nie ma
    > rezystora w ogóle czyli wspomnianego 4,7k :D
    >
    > Rezystor dołożyłem i bangla bez zmiany napięcia czy innych kombinacji.

    Dodam tylko, że później chciałem sobie zmodyfikować i wykorzystać
    pozostałe pary skrętki więc podłączyłem sobie pompkę do wody 3W (4
    pary). Praktycznie cała skrętka jest "w ziemi" zakopana. Tutaj wszystko
    ok ale został mi jeszcze jeden przewód wolny i zastosowałem go do
    oświetlenia. Jakież było moje zdziwienie, że nagle zaczęły się jazdy z
    termometrem i zaczął chwilami pokazywać bzdury. Okazało się, że
    wspomniany jeden przewód, który wyprowadziłem do oświetlenia 4m w wolnym
    terenie działa jak antena i wprowadza do obwodu jakieś herezje kiedy nie
    jest do niczego podłączony i zakłóca transmisję. Kondensator do minusa
    nie załatwił sprawy ale że oświetlenie mam na przekaźniku to
    zmodyfikowałem tak, że kiedy oświetlenie nie działa to wspomniany
    przewód jest podłączony do minusa. Zakłócanie znikło :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>