    Subject: Re: Tesla
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 17 Feb 2021 09:37:12 +0100

    W dniu 17.02.2021 o 07:55, Piotr Wyderski pisze:

    > Dlaczego tabu?

    Bo jakoś nie spotykam większych dyskusji na ten temat a z doświadczenia
    wiem/widzę jak się zachowuje wyszukiwarka w tych tematach. Raptem kilka
    wyników bez specjalnego związku z powiązanym tematem i głównie
    bezużyteczne ale kiedy zaczniesz używać jakichś nazwisk czy konkretnych
    nazw urządzeń już zbudowanych, to wyniki są słabe. Kiedy kopiesz dalej
    to się okazuje że tego jest sporo. Taki efekt, jakby Ci ktoś wskazał
    kierunek a po otwarciu "drzwi" zalewa Cię nagle mnogość materiałów,
    filmów, dokumentów, rozwiązań, których próżno szukać w powiązaniu z
    tematem jako ogólne wyniki. Sporo tego jest np. u Rosjan ale w naszym
    usenecie praktycznie nic ciekawego nie ma.

    > Darmowo pozyskana energia albo jest niewielka i nie
    > wystarcza do zasilania typowych urządzeń, albo proces pozyskiwania jest
    > objęty sankcją karną. :)

    Nie chodzi mi o rozciąganie kabla pod linią WN ale choćby o te rzeczy,
    które wyciąłeś z mojej poprzedniej wypowiedzi.

    > Najbardziej interesowały mnie te związane z hydrodynamiką.
    > Silnik/turbina, zawór jednokierunkowy bez elementów ruchomych itd.
    > Działają.

    No działają a nawet są ciekawe :)
    https://youtu.be/G_ekQiYd-ZU

    > Napisz konkretnie, co chcesz zbudować.

    Właśnie buduję silnik Adamsa/Bedini i kiedy skończę, porobię pomiary to
    skłonny jestem dać wiarę, że to działa, pomimo patentów i opisów czy
    gotowych urządzeń, które też niby działają bo jest sporo dokumentów na
    to, że nie ma tam oszustwa. Oczywiście "energia" ma pochodzić z
    mitycznego eteru ale to właśnie zakładają te projekty. Podobnie jest z
    cewką Tesli ale nie tą do "produkcji" piorunów :D Takie urządzenia też
    istnieją i ludzie dokonują udanych replik. Tu masz przykład:
    http://jnaudin.free.fr/kapagen/index.htm

    > To nieco za daleko idący wniosek. Istnieje, tylko "jedynie" jest
    > niepraktyczne. Zasada zachowania energii działa jedynie "lokalnie",
    > globalnie nie musi, tj. to nie jest niezmiennik nawet w OTW.
    > Wszechświat też się rozszerza, a tempo rozszerzania przyspiesza, więc
    > translacyjna niezmienniczość praw fizyki w czasie też nie zachodzi.
    > Ale spokojnie, z tego nie wynikają żadne praktyczne wnioski, jeśli Twoje
    > PM nie będzie miało skali kosmologicznej.

    Wiesz, tu nie chodzi głównie o pojęcie PM bo żaden z tego pożytek w
    rozumieniu czysto filozoficznym. Zakładając że udało Ci się wplątać
    jakąś czynność w koło zamknięte to zysk energetyczny jest zerowy i
    bezużyteczny.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>