  • 1. Data: 2021-02-17 00:22:44
    Temat: Tesla
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    Mam pytanie do starych userów grupy, czysto z ciekawości. Zainteresował
    mnie raczej negowany obszar (tabu) związany z darmowym pozyskiwaniem
    energii. Używając google.groups nie trafiłem na jakieś ciekawe dyskusje,
    co sugeruje, że się nie odbyły lub zostały skasowane. Coś tam elektrody
    wspominają ale wiadomo w sumie co :)

    Czy ktoś z Was rozkminiał patenty Tesli? Generalnie google czy inne
    wyszukiwarki wypluwają słabe wyniki ale jeśli użyć innych słów
    kluczowych to trafiam na ciekawe tematy w tym zakresie jak i rozwiązania.

    Zauważyłem boom w latach 2008-2010 ale jakoś wyciszane.

    Z uwagi na wrodzone niedowierzanie a zarazem logikę i włożony wysiłek,
    próbuję dojść tych osiągnięć/budowli. Odrzucam większość bzdur i fejków
    bo to raczej oczywiste:)

    Na dzień dzisiejszy mam prawie złożony silnik Adamsa/Bedini i jestem na
    ukończeniu projektu, po prostu, żeby sprawdzić teorię z praktyką.
    "Kapanadze" /"kapagen" (szukać w google lub na YT) to też ciekawe pomysły.
    Długie zimowe wieczory i mrozy spowodowały to zainteresowanie.
    Rozumiem doskonale sceptycyzm ale nie poszukuję PM (bo nie istnieje).
    Interesuje mnie, czy ktoś z was podążał tym tropem i ma jakieś
    osiągnięcia czy raczej porażki?

    Filozofię proszę sobie odpuścić, bo nie o to pytam.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 2. Data: 2021-02-17 07:55:59
    Temat: Re: Tesla
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    LordBluzg(R) wrote:

    > Mam pytanie do starych userów grupy, czysto z ciekawości. Zainteresował
    > mnie raczej negowany obszar (tabu) związany z darmowym pozyskiwaniem
    > energii.

    Dlaczego tabu? Darmowo pozyskana energia albo jest niewielka i nie
    wystarcza do zasilania typowych urządzeń, albo proces pozyskiwania jest
    objęty sankcją karną. :)

    > Czy ktoś z Was rozkminiał patenty Tesli?

    Najbardziej interesowały mnie te związane z hydrodynamiką.
    Silnik/turbina, zawór jednokierunkowy bez elementów ruchomych itd. Działają.

    Napisz konkretnie, co chcesz zbudować.

    > Rozumiem doskonale sceptycyzm ale nie poszukuję PM (bo nie istnieje).

    To nieco za daleko idący wniosek. Istnieje, tylko "jedynie" jest
    niepraktyczne. Zasada zachowania energii działa jedynie "lokalnie",
    globalnie nie musi, tj. to nie jest niezmiennik nawet w OTW.
    Wszechświat też się rozszerza, a tempo rozszerzania przyspiesza, więc
    translacyjna niezmienniczość praw fizyki w czasie też nie zachodzi.
    Ale spokojnie, z tego nie wynikają żadne praktyczne wnioski, jeśli Twoje
    PM nie będzie miało skali kosmologicznej.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2021-02-17 09:37:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.02.2021 o 07:55, Piotr Wyderski pisze:

    > Dlaczego tabu?

    Bo jakoś nie spotykam większych dyskusji na ten temat a z doświadczenia
    wiem/widzę jak się zachowuje wyszukiwarka w tych tematach. Raptem kilka
    wyników bez specjalnego związku z powiązanym tematem i głównie
    bezużyteczne ale kiedy zaczniesz używać jakichś nazwisk czy konkretnych
    nazw urządzeń już zbudowanych, to wyniki są słabe. Kiedy kopiesz dalej
    to się okazuje że tego jest sporo. Taki efekt, jakby Ci ktoś wskazał
    kierunek a po otwarciu "drzwi" zalewa Cię nagle mnogość materiałów,
    filmów, dokumentów, rozwiązań, których próżno szukać w powiązaniu z
    tematem jako ogólne wyniki. Sporo tego jest np. u Rosjan ale w naszym
    usenecie praktycznie nic ciekawego nie ma.

    > Darmowo pozyskana energia albo jest niewielka i nie
    > wystarcza do zasilania typowych urządzeń, albo proces pozyskiwania jest
    > objęty sankcją karną. :)

    Nie chodzi mi o rozciąganie kabla pod linią WN ale choćby o te rzeczy,
    które wyciąłeś z mojej poprzedniej wypowiedzi.

    > Najbardziej interesowały mnie te związane z hydrodynamiką.
    > Silnik/turbina, zawór jednokierunkowy bez elementów ruchomych itd.
    > Działają.

    No działają a nawet są ciekawe :)
    https://youtu.be/G_ekQiYd-ZU

    > Napisz konkretnie, co chcesz zbudować.

    Właśnie buduję silnik Adamsa/Bedini i kiedy skończę, porobię pomiary to
    skłonny jestem dać wiarę, że to działa, pomimo patentów i opisów czy
    gotowych urządzeń, które też niby działają bo jest sporo dokumentów na
    to, że nie ma tam oszustwa. Oczywiście "energia" ma pochodzić z
    mitycznego eteru ale to właśnie zakładają te projekty. Podobnie jest z
    cewką Tesli ale nie tą do "produkcji" piorunów :D Takie urządzenia też
    istnieją i ludzie dokonują udanych replik. Tu masz przykład:
    http://jnaudin.free.fr/kapagen/index.htm

> [...]
    > Ale spokojnie, z tego nie wynikają żadne praktyczne wnioski, jeśli Twoje
    > PM nie będzie miało skali kosmologicznej.

    Wiesz, tu nie chodzi głównie o pojęcie PM bo żaden z tego pożytek w
    rozumieniu czysto filozoficznym. Zakładając że udało Ci się wplątać
    jakąś czynność w koło zamknięte to zysk energetyczny jest zerowy i
    bezużyteczny.

  • 4. Data: 2021-02-17 10:13:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2021 09:37:12 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > No działają a nawet są ciekawe :)
    > https://youtu.be/G_ekQiYd-ZU

    Przecież to oszustwo :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-02-17 10:18:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 00:23:29 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    > (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
    to samo tylko prościej zrobione
    https://youtu.be/DFjcT2A05tk

  • 6. Data: 2021-02-17 10:33:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Przecież to oszustwo :)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fontanna_Herona

    Na pewno?

  • 7. Data: 2021-02-17 10:41:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dlaczego tabu? Darmowo pozyskana energia albo jest niewielka i nie
    > wystarcza do zasilania typowych urządzeń, albo proces pozyskiwania jest
    > objęty sankcją karną. :)

    Tak mi się skojarzyło:
    Podobno pompa ciepła potrafi dostarczyć np. 3x więcej energii w formie
    ciepła niż energia (elektryczna) zużyta na jej zasilenie.
    Czy tę uzyskaną w ten sposób energię da się jakoś wykorzystać do
    zasilenia kolejnej większej pompy ciepła? Itd...
    Czy może proces tego wykorzystania będzie miał mniejszą sprawność niż
    33% rozkładając pomysł na łopatki?
    P.G.

  • 8. Data: 2021-02-17 10:46:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > to samo tylko prościej zrobione
    > https://youtu.be/DFjcT2A05tk

    Nono a pod blatem siedzi druga część tego trafa :)

  • 9. Data: 2021-02-17 11:06:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2021 10:33:52 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Fontanna_Herona
    >
    > Na pewno?

    Na pewno.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-02-17 11:09:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Na pewno.

    Przecież to nie jest PM. To tylko długo działa ale nie jest oszustwem.