    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla do Chorwacji
    Date: Fri, 6 Nov 2020 19:56:24 +0100

    On 2020-10-06 07:47, Cavallino wrote:

    > Jak ktoś lubi superchargery zwiedzać.

    > Wcale nie dłużej, bo benzyniakiem też się musisz zatrzymać, a google
    > tego nie liczy.

    Co ma google do wiatraka. Sumujesz czasy wszystkich postojów i wychodzi
    ile zajęły tankowania. 5x 40 min to 3h 20min. Jadąc spalinowym miałby np
    1-no (słownie JEDNO) tankowanie przez 15 minut (słownie PIĘTNAŚCIE
    MINUT). Oczywiście można sobie zjeść obiad i nawet przespać się, ale nie
    jest to uwarunkowane koniecznością zatankowania auta.

    Jest akceptowalne jednorazowo jadąc na urlop spędzenie nieco dłuższego
    czas w podróży, ale marnowanie takiego czasu przy kadym tankowaniu jest
    jak codzienne 2h dojazdy do 8h pracy. Szkoda życia. Mnie się nie chce
    nawet zajechać 300m do garażu ładować bo Twizy obok drzwi wejściwoych
    staje. Jakbym musiał jeździć na stacje ładowania to przestałbym nim
    jeździć. Całe to gadanie o elektrykach kupy się nie trzyma. Bo żeby one
    były użytkowo konkurencyjne to ładowarki musiałyby być na każdym kroku a
    nie tylko gdzieniegdzie tak, by właśnie dało się ładować przy okazji a
    nie ekstra zmieniając trasę, zatrzymując się piąty raz czy idąc na
    zakupoy do sklepu, do którego normalnie nie chodzimy. Nie ma szans by
    taka infrastruktura powstała w najbliższym czasie.

    Można sobie wygodnie zorganizować życie, ale samochód elektryczny jest
    raczej przeszkodą niż rozwiązaniem.