  • 1. Data: 2022-10-21 07:59:56
    Temat: Transmitery powerline
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    Witam,

    Czy ktoś ma rozeznanie w transmiterach powerline? Jaka marka oferuje
    stabilne i bezproblemowe połączenie? Interesuje mnie połączenie LAN, bez
    wifi. Fajnie by było gigabitowe, ale ostatecznie fast ethernet też
    mnoże być.

    --
    pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2022-10-21 21:44:22
    Temat: Re: Transmitery powerline
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Roman Tyczka" <r...@h...you.spammer> wrote in message
> [...]
    > stabilne i bezproblemowe połączenie? Interesuje mnie połączenie LAN, bez
    > wifi. Fajnie by było gigabitowe, ale ostatecznie fast ethernet też

    Wiele zależy od jakości i stopnia skomplikowania instalacji. U mnie swego czasu
    adaptery gigabitowe dawały realną prędkość ok. 30-40 Mbit czy tak sobie.

    Blok lata późne 70s , instalacja aluminiowa.

  • 3. Data: 2022-10-22 03:08:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-21, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:
> [...]
    > stabilne i bezproblemowe połączenie? Interesuje mnie połączenie LAN, bez
    > wifi. Fajnie by było gigabitowe, ale ostatecznie fast ethernet też

    Używałem pare lat na Aztech'ach i TP-linkach. Bardzo kapryśne działanie,
    mizerne osiągi. Ale to wszystko bardzo zależy od struktury czy jakości
    kabli, a może i też coś się współcześnie poprawiło. W każdym razie, te
    10 lat temu kapryśność była taka, że np. jakbyś to wpioł w zwykły
    przedłużacz, bez żadnych filtrów i wodotrysków, to nie miałbyś sieci. Mi
    przy prawidłowym używaniu, tj. bezpośrednio wetknięte w gniazda raz
    działało raz nie i w końcu przestałem używać.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2022-10-25 02:23:23
    Od: pioruns <w...@c...pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 07:59:56 +0200, Roman Tyczka wrote:

> [...]
    > stabilne i bezproblemowe połączenie? Interesuje mnie połączenie LAN, bez
    > wifi. Fajnie by było gigabitowe, ale ostatecznie fast ethernet też

    TP-Link. Mam dwa LAN to LAN, pracuja bez przerwy dwa lata, ani jednego
    zerwanego polaczenia. Zyxel w tym samym domu rozlaczal sie raz na pare
    miesiecy i trzeba go bylo z powera resetowac, az w koncu jedna z kostek
    sie zepsula. A TP-Link hula.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 5. Data: 2022-10-27 21:05:18
    Od: Michał Łukasik <m...@t...cut.pl>

    On 10/21/22 06:59, Roman Tyczka wrote:

> [...]
    > stabilne i bezproblemowe połączenie? Interesuje mnie połączenie LAN, bez
    > wifi. Fajnie by było gigabitowe, ale  ostatecznie fast ethernet też

    To może zaczniemy od pytań. ;)

    Jaką masz instalację?

    Jeśli masz miedzianą i z zerem to warto dopłacić do AV2 MIMO. Jeśli nie
    masz zera to bierz cokolwiek SISO bo i tak równicy nie będzie.

    Co chcesz połączyć?

    Jeśli np. zależy Ci na szybkim połączeniu kompa z serwerem to przy złej
    jakości okablowaniu będzie słabo. Jeśli zaś potrzebujesz spiąć TV z
    NASem (i nie oglądasz 4K) albo coś jak wspomniane poniżej połączenie WAN
    to możesz kupić właściwie cokolwiek się trafi.

    Od kilku lat używam 2* Zyxel PLA5215 w rożnych zastosowaniach w
    zależności od potrzeby. Aktualnie służą tylko za połączenie WAN z modemu
    kablówki do routera.
    Przez długi czas robiłem refurb PLA4231 - nadal mam jeden w razie "W"
    jakby trzeba było postawić accespointa. Z ciekawostek dodam, że siedzi w
    nich brandowany przez Zyxela OpenWRT.

    Przez lata nie miałem z Zyxelami żadnych problemów. Instalację mam
    50-cioletnią ale miedzianą.

    Pozdrawiam
    Michu

  • 6. Data: 2022-10-29 20:19:14
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 27.10.2022 21:05, Michał Łukasik wrote:

    > To może zaczniemy od pytań. ;)
    >
    > Jaką masz instalację?

    Miedź, kilkuletnia, uziemiona.

    > Jeśli masz miedzianą i z zerem to warto dopłacić do AV2 MIMO. Jeśli nie
    > masz zera to bierz cokolwiek SISO bo i tak równicy nie będzie.
    >
    > Co chcesz połączyć?

    Mieć neta w altanie ogrodowej, która ma od domu pociągnięte zasilanie,
    długość kabla 30 m.

    Szybkość nie jest kluczowa, gigabit nie jest niezbędny, ale jeśli byłby
    możliwy to byłoby super.

> [...]
    > nich brandowany przez Zyxela OpenWRT.
    > Przez lata nie miałem z Zyxelami żadnych problemów. Instalację mam

    O Zyxelach dużo negatywnych opinii się naczytałem, dlatego pytam o praktykę.
    Na razie jestem najbardziej zainteresowany rozwiązaniami Fritz!, po
    googlowaniu, ale może ktoś poleci coś tańszego i równie sprawnego.

    --
    pzdr
    Roman

  • 7. Data: 2022-10-29 21:46:18
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 25.10.2022 02:23, pioruns wrote:

> [...]
    > zerwanego polaczenia. Zyxel w tym samym domu rozlaczal sie raz na pare
    > miesiecy i trzeba go bylo z powera resetowac, az w koncu jedna z kostek

    Jaki model tego TP-Linka? I jakie transfery?

    --
    pzdr
    Roman

  • 8. Data: 2022-10-29 22:13:05
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 29.10.2022 o 20:19, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    > długość kabla 30 m.
    >
    > Szybkość nie jest kluczowa, gigabit nie jest niezbędny, ale jeśli byłby

    Jak jest zasilanie to dlaczego nie repeater czy mesh z wyjściem na ethernet?

    miab

  • 9. Data: 2022-10-30 10:56:01
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 21.10.2022 o 07:59, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    > stabilne i bezproblemowe połączenie? Interesuje mnie połączenie LAN, bez
    > wifi. Fajnie by było gigabitowe, ale ostatecznie fast ethernet też

    używałem kiedyś devolo, działały kilka lat tak jak powinny, ale od dawna nie mam już
    takiej potrzeby więc nie wiem co dziś warto kupić

  • 10. Data: 2022-10-30 12:26:07
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 29.10.2022 22:13, miab wrote:

    > Jak jest zasilanie to dlaczego nie repeater czy mesh z wyjściem na
    > ethernet?

    Nie mam tam zasięgu WiFi. Znaczy mamy, bardzo słaby w jednym rogu,
    najbliższym domu. Z kolei mój router to Synology i gdybym miał mesha
    robić, to z jego sprzętem, a on nie dość że drogi (>600) to i prądu żre
    sporo. Dlatego wpadłem na pomysł z powerlinem. I tylko chce wybrać
    sensowny. Sądzę, że warunki sieci elektrycznej mam doskonałe i
    dzisiejszy sprzęt powinien dawać radę.

    --
    pzdr
    Roman