    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tranzystory SiC ze "zwykłym" sterowaniem
    Date: Sun, 26 Jul 2020 10:44:31 +0200

    heby wrote:

    > Z czystej ciekawosci: gdzie to będzie miało zastosowanie "domowe"?

    Jeśli ma pracować z sieci 230VAC bez żadnych cudów po drodze, to
    V_DS_MAX nie jest krytycznym parametrem i pozostaje jedynie łatwość
    sterowania oraz pozostałe zalety SiC (mała Eoss, mała R_DS_ON, mała
    pojemnośc bramki i przełączanie w kilka nanosekund).

    A ja mam PFC totem-pole z 600-900V na wyjściu, by móc nie stosować
    kondensatorów elektrolitycznych. Ta przetwornica (~40W, mam różne
    warianty) odpowiada za wystartowanie całości i potem dostarcza zasilanie
    do priorytyzera. Jest wybierana jako druga, gdy główna przetwornica
    rezonansowa jest wyłączona z powodu małego zapotrzebowania na energię
    lub doszło do awarii. Trzecia w kolejności jest bateria akumulatorów,
    czwarta, jako last resort, wbudowana bateria litowo-chlorkowo-tionylowa
    firmy Tadiran o trwałości ~40 lat. Przetwornica wystartować musi od
    120VDC i pracować poprawnie do 900V, więc flyback na takim właśnie
    tranzystorze jest rozwiązaniem idealnym. Tylko to jest akurat
    zastosowanie "niedomowe".

    Pozdrawiam, Piotr