  • Data: 2020-08-16 15:47:03
    Temat: Re: Trwałość sprzętu, jak to jest?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-11 o 22:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > A te 100kHz dla elektrolita to przebieg czy szpilka ? :_)
    Raczej jeszcze przebieg, choć już na granicy ich możliwości.

    > Hm, dawniej kondensator musial dostarczyc prad wyjsciowy w czasie, gdy w
    > sieci napiecie za male, w przetwornicy gdy akurat nie dostaje z
    > przetwornicy.
    Dlatego dawniej były większe pojemności a większe tętnienia nie były
    przeszkodą bo
    je likwidował stabilizator liniowy.
    Teraz pojemność wyjściowa znacznie mniejsza i już nie ma stabilizatora
    liniowego
    więc i śmieci i tętnienia mogą sobie płynąć dalej.

    > Prad taki sam, choc  w przetwornicy wypelnienie i prad ladujacy jakby
    > bardziej kontrolowane ...
    Tak, ale to powoduje znacznie większy prąd kondensatora, czyli wieksze
    obciążenie cieplne, do tego mała i ciasna obudowa, brak przewiewu i mamy
    tego efekt,
    2-3 lata i kondensatory do wymiany.

    --
    Janusz