  • 1. Data: 2020-08-10 09:31:51
    Temat: Trwałość sprzętu, jak to jest?
    Od: Kris <k...@g...com>

    Dekodery nbox z enigmą średnio co dwa lata do naprawy bo kondensatory wysychają czy
    jakoś tak
    A ten radiomagnetofon:
    https://zapodaj.net/3f33e59da5a04.jpg.html
    jest u mnie już ok 30 lat a odkupiłem go używany od kolegi
    Od ok 10lat na moim warsztaciku gra praktycznie nonstop- 24godz na dobę.
    Od wiosny do jesieni go nie wyłączam cały czas radio gra
    Zima mniej majsterkuję to czasami jest wyłączony przez kilka tygodni
    I ciągle wszystko w nim działa
    Drugi przypadek- kultowy już radiomagnetofon Condor
    U gościa w warsztacie gdzie od lat serwisuje wszystkie samochody w rodzinie gra
    również od ćwierć wieku co najmniej prawie nonstop. Prawie bo go na noc wyłączają
    rano włączana.
    A współczesne sprzęty padają jak muchy po kilku latach

  • 2. Data: 2020-08-10 10:30:36
    Temat: Re: Trwałość sprzętu, jak to jest?
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 10.08.2020 o 09:31, Kris pisze:
> [...]
    rano włączana.
    > A współczesne sprzęty padają jak muchy po kilku latach

    Tak w telegraficznym skrócie:
    duży, ciężki i drogi transformator sieciowy kontra mała, lekka i tania
    przetwornica impulsowa.

    Grzegorz

  • 3. Data: 2020-08-10 11:09:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Aug 2020 10:30:36 +0200, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...usun.slupsk.pl> wrote:
    > Tak w telegraficznym skrócie:
    > duży, ciężki i drogi transformator sieciowy kontra mała, lekka i
    > tania
    > przetwornica impulsowa.

    Sugerujesz że tylko przetwornica się psuje?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-08-10 11:10:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 10 Aug 2020 00:31:51 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > A współczesne sprzęty padają jak muchy po kilku latach

    Ale jak padają, nie gra w ogóle?
    A te sprzęty w warsztatach na pewno są w pełni funkcjonalne? Nic nie
    trzeszczy? Wszystkie funkcje działają? Wszystkie przyciski reagują?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-08-10 11:15:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > A współczesne sprzęty padają jak muchy po kilku latach

    Miniaturyzcja, problemy z rozpraszaniem ciepła wynikające z niej i
    znacznie lepsze opanowanie procesów przez producentów elementów. Jak
    kondensator jest projektowany na 2000h przy T_MAX, to dokładnie tyle
    wytrzyma.

    Chcesz dobry kondensator, to idziesz np. do pana Evansa:

    https://www.evanscap.com/

    i sobie kupujesz hermetyczny, zaspawany w tantalowej puszeczce z
    elektrolitem w postaci stężonego kwasu siarkowego. MTBF jedyne 600 lat.
    Tylko sobie sprawdź, czy Ci sprzedadzą, bo modele wstrząsoodporne są
    objęte zakazem eksportu. Chcesz tani, to idziesz do majfrendów. Wolny rynek.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2020-08-10 11:23:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-08-10 o 10:30, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Tak w telegraficznym skrócie:
    > duży, ciężki i drogi transformator sieciowy kontra mała, lekka i tania
    > przetwornica impulsowa.

    Jakieś 15 lat temu. Dwa przenośne radio-mganetofony z CD. Oba po około 3
    latach przestały czytać CD.

    Dla kontrastu:
    Odtwarzacz CD Technics kupiony w okolicy 1986 działa do dziś.
    I czyta płyty RW które wtedy chyba nie istniały.
    Tuner niestety milczy na UKF.
    P.G.

  • 7. Data: 2020-08-10 11:25:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Sugerujesz że tylko przetwornica się psuje?

    W pierwszym przybliżeniu: psuje się to, co się grzeje, a przetwornica
    często grzeje się najbardziej. Kondensator umieszczony tuż przy
    radiatorze MOSFETa to znakomite zabezpieczenie przed nadmiernym czasem
    życia urządzenia.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2020-08-10 11:55:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2020 11:10:46 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Ale jak padają, nie gra w ogóle?
    W dekoderach nbox wysychaja kondesatory- znana ogólnie wad.
    W tv led samsunga po roku spaliła się płyta główna- wymienili w ramnach gwarancji
    Kino domowe LG również naprawa w okresie gwarancji, dokoder ncplus wymieniony na nowy
    bo sie popsuł
    > A te sprzęty w warsztatach na pewno są w pełni funkcjonalne? Nic nie
    > trzeszczy? Wszystkie funkcje działają? Wszystkie przyciski reagują?

    W moim radio wszystko działa. Jedyny mankament to czasami słychać trzaski jak się
    reguluje pokretłem głośności.
    Radio ze 30lat temu przestrojone na współczesne zakresy ukf(czy jak to się tam
    nazywa)

  • 9. Data: 2020-08-10 12:28:49
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2020 10:55, Kris wrote:

> [...]
    reguluje pokretłem głośności.
    > Radio ze 30lat temu przestrojone na współczesne zakresy ukf(czy jak to się tam

    Ale po takim przestrojeniu z dolnego na gorny to chyba nie wszystkie
    stacje lapie bo stary zakres byl wezszy?

  • 10. Data: 2020-08-10 12:30:38
    Od: Kris <k...@g...com>