    From: jacek <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Date: Thu, 10 Nov 2016 21:21:59 +0100

    > No więc akurat gugiel kilka lat temu sam przyzanł, że mu szlag trafił
    > fragment jakiejś macierzy w tak niefortunny sposób, że wcięło część
    > danych. Określili to na jakieś 0,1%, ale zawsze to coś -- można mieć
    > pecha. Pewnie da się wyguglać opis tego incydentu. Chyba żeby akurat
    > te informacje przepadły.

    Daleko nie szukając ja trzymałem backup swoich domowych fotek na
    chomikuj.pl w prywatnym folderze w zahasłowanych zip-ach.
    Zadowolony ostatnio próbuję ściągnąć plik z 2009r a tam ZONK.
    Napisałem do nich zgodnie z ich sugestią a oni mi odpisali
    że mieli awarię jednego z serwerów i raczej nie da się tych
    danych odzyskać. Teoretycznie dane przechowują na macierzach RAID
    z nadmiarową ilością dysków ale niestety te ok 30-50GB moich
    danych poszło się kochać!!!
    --
    pzdr, j.r.