    From: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Twingo II] Pytanie o usterki
    Date: Sat, 13 Mar 2010 12:31:11 +0100

    > Znam się trochę na samochodach i wiem, że nie jest to normalne, ale:
    > 1. Czy normalne w Twingo II jest w momencie włączania biegu
    wstecznego (szczególnie zaraz po uruchomieniu silnika, ale także w
    czasie normalnej eksploatacji) wyraźnie słyszalne zgrzytanie.

    W Twingo zony nic takiego nie ma miejsca (Twingo 1,2 75KM wer. Wind) o
    ile to ma znaczenie :-)
    > 3. Czy normalne jest (TTTM?), że wspomaganie kierownicy
    (prawdopodobnie elektryczne) zaczyna działać dopiero po kilku/kilkunastu
    sekundach (a czasem i kilkudziesięciu)?

    Dziala od momentu zalaczenia auta.
    > 4. Czy normalne jest, że podczas włączania biegu (najczęściej 2 i 3,
    czasem 4) wyraźnie czuję na drążku zmiany biegów, jak "wnętrzności"
    skrzyni biegów się zazębiają?

    Nic takiego nie ma miejsca
    > 5. Czy normalne jest, że podczas przyspieszania dźwignia zmiany
    biegów wyraźnie przesuwa się (szarpnięcie) w kierunku tyłu samochodu, a
    podczas hamowania do przodu? Ja obstawiam jakiś luz, poduszkę, a ASO: TTTM?

    j.w.

    > 6. Czy normalne jest notoryczne przepalanie się żarówek podświetlenia
    panelu sterowania nawiewami i klimatyzacją? A niestety do wymiany
    konieczny jest demontaż połowy deski rozdzielczej...

    O tym nic nie powiem bo auto mamy niecaly tydzien i dopiero niecaly 1kkm
    na liczniku. Jednak u znajomej co ma Twingo II od prawie 2 lat nic sie
    nie dzieje.
    > Gdyby ktoś posiadał instrukcję obsługi w wersji elektronicznej (i
    polskiej) to byłbym wdzięczny za pomoc.

    Posiadam wersje papierowa :-)
    > PS.Czy w silniku 1.149cm3, 56kW, masa 955kg (2-miejscowy van z
    kratką), spalanie benzyny na poziomie 8,0-8,5l/100km (a nawet do
    9l/100km z włączoną klimatyzacją w lecie - taką informację otrzymałem od
    poprzedniego kierowcy), głównie podczas jazdy w mieście (częste
    zatrzymywanie się, włączanie i wyłączanie silnika - nawet ponad 50 razy
    dziennie) jest wynikiem akceptowalnym, czy nieco zbyt wysokim?

    Wiesz, nie obraz sie ale wiem jak jezdza PH i ludzie autami firmowymi,
    potrafia nawet miesieczne auto klasy Passata czy e-klasy zajechac a
    pozniej sie klocic w ASO ze to sie urwalo, to cieknie, tamto niedomaga a
    wlos sie na glowie jezy jak sie patrzy co wyprawiaja z tymi autami :-(
    pozdrawiam
    ps. moze powinienes dosciskac sprzeglo albo je wymienic jesli ktos je
    zajechal, a moze auto jedzi po wszystkich mozliwych dziurach i
    kraweznikach z dosc duza predkoscia i stad niektore usterki zwiazane ze
    skrzynia i biegami.
    Oskar Wilde