  • 11. Data: 2023-10-07 21:52:19
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.10.2023 o 20:52, heby pisze:

    > Problem między monitorem a krzesłem:

    Masz urojenia, ot co.

  • 12. Data: 2023-10-07 21:59:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/10/2023 21:52, io wrote:
    > Masz urojenia, ot co.

    Nie, dokładnie zacytowałem Ci gdzie leży przyczyna Twoich problemów z
    HA. Wyciąłeś to i całą resztę, bo nie chcesz zrozumieć problem ani
    posłuchać przetestowanego rozwiązania.

    Najzwyczajniej nie potrzebujesz rady co naprawić i jak dostać to, co
    chcesz, tylko starasz się usprawiedliwić swoje tezy bazujace głównie na
    ignorancji. Pewnie to dlatego zainstalowałeś go na Pi2, aby specjalnie
    się popsuł i było na co narzekać. To, że innym się nie psuje po prostu
    nie pasuje Ci do opinii, więc to ignorujesz.

    Tutaj już niewiele można zdziałać, skoro zwykłe fakty nie przemawiają.

    Idź i lutuj. Będze to nastepny projekt porzucony w połowie. Jak bilion
    podobnych.

    A proxmoxa sobie sprawdź. Aby coś przynajmniej z tej dyskusji wynieść
    pozytywnego.

  • 13. Data: 2023-10-08 00:06:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.10.2023 o 21:59, heby pisze:

> [...]
    > podobnych.
    >
    > A proxmoxa sobie sprawdź. Aby coś przynajmniej z tej dyskusji wynieść

    Ja nie mam problemów, napisałem czego chcę. To Ty jesteś ignorantem i
    kołkiem do którego nie docierają proste kwestie.

  • 14. Data: 2023-10-08 00:27:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/10/2023 00:06, io wrote:
    > Ja nie mam problemów

    "Znowu padł mi sterownik HA sterowania domowego. Jeszcze nie wiem co się
    z nim stało, ale z jego powodu cały system leży. Nie ma to kompletnie sensu"

    , To Ty jesteś ignorantem i
    > kołkiem do którego nie docierają proste kwestie.

    Mi działa, Tobie nie. Ktoś znas robi coś źle.

    Prawdopodobnie ja. W końcu mi złośliwie działa.

    Widzę że nie potrzebujesz nic, poza potwierdzeniem swoich bredni o
    niestabilności HA.

    To nie tutaj.

  • 15. Data: 2023-10-08 13:16:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/10/2023 19:43, heby wrote:
    > wybuchło. Mogę go zmigrować na cokolwiek, na przykład komputer ze
    > śmietnika, terminal za 10zł z allegro czy na i7-15999 jesli chcę. "Padł
    > sterownik" jest w zasadzie nieistotne, bo to nie jest katastrofa.

    Właśnie sprawdziłem.

    Futoro S900 (obecnie 27zł na allegro) + 4GB RAM (20zł). Akurat taki mam.
    Mój S900 kupiłem za dokładnie 10zł kilka miesięcy temu, kilka sztuk. AMD
    G z zegarem powyżej 1GHz, zależy od wersji.

    Zrobiłem eksperyment: ciągną proxmoxa + home assistanta. Instalacja
    pxomoxa to około 8 minut pracy instalatora, podniesienie z backupu (cały
    dysk) HA to około 2-3 minuty. Pobór nocy w trybie idle (oba działają) -
    7W, mierzone po stronie 230V. Obciążenie cpu ~20%.

    Dysku nie licze, bo w przypadku Pi też trzeba dokupić kartę SD. Ale
    dysko to mSata, przewidziany do pracy jako dysk a nie magazyn zdjęć.

    Czyli obecnie w cenie 47zł mam komputer o większych możliwosciach, niż
    dziadowskie Pi, głównie z dostępem zdalnym, pozwalajacym w razie czego
    postawić HA od zera, siedząc w hamaku na Malediwach. Co i tak nie ma
    sensu, bo proxmox ma znakomity system backupowania VM więc potrzeba
    reinstalacji jest zerowa.

    Nie, abym polecał tak słaby sprzet, bo są szybsze i pobierające mniej
    energii, ale dalej to jest lepsze od Pi w tym zastosowaniu i cieżko
    będzie znaleźć coś tańszego. Na pewno tańśze niż wspomniane tutaj
    "700zł" za dziadowskie Pi.

  • 16. Data: 2023-10-08 14:26:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 8 October 2023 at 13:17:21 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > energii, ale dalej to jest lepsze od Pi w tym zastosowaniu i cieżko
    > będzie znaleźć coś tańszego. Na pewno tańśze niż wspomniane tutaj

    To Futro to stary złom i powinien być za frico, a nie jest.

    Jeden Zenek zainstalował na tym Windows XP
    i to wszystko tłumaczy

    Jak się szuka na OLX futuro to wynajduje futro

  • 17. Data: 2023-10-08 14:27:53
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2023-10-07 o 19:46, io pisze:

> [...]
    >
    > Nie widzę w tym sensu. Sterowanie oświetleniem wymaga umieszczania
    > włączników w różnych miejscach do których nie ma sensu prowadzić
    > okablowania. Sterowanie radiowe praktyczniejsze jest. Dyskutowaliśmy już
    > ostatnio, te chińskie wyłączniki 433MHz, które zasadniczo działają
    > dobrze, ale można się pod nie podszywać. Myślę, że da się to zrobić
    > bezpiecznie i może nawet gdzieś to jest dostępne. Jak pominiesz kwestię
    > podszywania się to masz gotowe sterowniki 230V na ESP w których można
    > sobie wpiąć odbiorniki 433, fotorezystory, PIRy. No ale rób jak uważasz.

    ... taki własnie jest plan :D

    > Jakiego HA? Centralnego sterownika? By mieć w systemie podatność?

    Zasadniczo tak, ale samo HA będzie (póki co) całkowicie niedostępne z
    zewnątrz.

    Muszę jedynie sprawdzić czy podniesienie uprawnień do odczytu i kontroli
    na końcówkach nie spowoduje możliwości wysłania CP do HA i na tej
    podstawie propagacji uprawnień do user/root w samym HA oraz
    wykorzystania komunikacji wifi do przejęcia kontroli.

    Z drugiej strony planuję WIFI jako jedynie formę komunikacji dla
    najprostszego sterowania opartego o rotowany przez UID kod morse'a.

    > Ja płyteczek w domu do różnych celów mam mnóstwo: termometry, rolety,
    > sterowniki oświetlenia, do różnych sensorów, niektóre działają w sieci
    > mesh LoRa, inne robią mesh na WiFi, jakieś wyświetlacze wielofunkcyjne,
    > pomiar aku w samochodzie. Głównie na ESP. Brak mi oprogramowania
    > zarządzającego tym. Być może wcale nie musi programować, ale np
    > zapewniać względnie wygodną prezentację systemu i sterowanie. Pokusa w
    > postaci HA jest, ale jak pokazuje doświadczenie, nie ma sensu iść w tę
    > stronę.

    U mnie HA ma jedynie dawać możliwość odczytu i ewentualnej kontroli
    końcówek w sposób scentralizowany. Niemniej końcówki w momencie braku
    informacji o obecności HA i tak działają w trybie local.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 18. Data: 2023-10-08 16:27:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.10.2023 o 13:16, heby pisze:

    > Właśnie sprawdziłem.
    >
    > Futoro S900 (obecnie 27zł na allegro) + 4GB RAM (20zł). ...

    A co to kogo obchodzi?!

  • 19. Data: 2023-10-08 19:13:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/10/2023 16:27, io wrote:
    > A co to kogo obchodzi?!

    Doskonale podsumowałeś swoją działalność. Co kogo obchdzi, że nie
    potrafisz poprawnie zainstalować HA.

  • 20. Data: 2023-10-09 11:10:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.10.2023 o 19:13, heby pisze:

    > Doskonale podsumowałeś swoją działalność. Co kogo obchdzi, że nie
    > potrafisz poprawnie zainstalować HA.

    Co kogo obchodzi, że Ty jakiś tani komputer kupiłeś, który tylko Tobie
    jest potrzebny. I tak pieprzysz w kółko.