    From: tsharny <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: UML a modelowanie funckjonalnoci systemu
    Date: Thu, 15 Jan 2009 11:22:08 +0100

    Megas pisze:
    > Użytkownik "Megas" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Dla przykładu: Funkcjonalnosc programu 'Outlook Express' bedzie sie skladac
    > z czesci:
    > a) Wysyłanie i odbieranie poczty e-mail,
    > b) Prezentacja e-mail w GUI,
    > c) Tworzenie nowych e-mail (edytor tekstowy),
    > d) Powiadamanie o poczcie dziwiekiem,
    > itp...
    >
    > Funckjonalnosc a) 'Wysyłanie i odbieranie poczty e-mail', bedzie sie skladac
    > z czesci:
    > a1) Odbior poczty za pomoca POP3,
    > a2) Wysylanie poczty za pomoca SMTP,
> [...]

    Może najpierw pokaż co masz zrobione w Use Case'ach. Wyjściem do dalszej
    pracy jest poprawne zaprojektowanie przypadków użycia wraz ze
    scenariuszem każdego jus kejsa. Następnie na tej podstawie jak to
    nazwałeś modelujesz funkcjonalność systemu.
    Dobrym podejściem jest rozdzielenie logiki i dynamiki systemu. Na logikę
    systemu będą się składać diagramy klas, obiektów, struktur połączonych,
    pakietów - logika dokumentuje całą statykę systemu. Na dynamikę systemu
    składać się będą diagramy interakcji, czynności, maszyny stanowej,
    struktur połączonych, pakietów - dynamika wskazuje, w jaki sposób jest
    realizowane zachowanie instancji klasyfikatorów w systemie.
    To jakich diagramów użyjesz w swoim modelu zależy tylko od Ciebie.
    Na początek radziłbym Ci przeczytać jakąś książkę nt. UML.

    pozdrawiam
    tsharny