    From: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS
    Date: Tue, 24 Mar 2009 23:00:40 +0100

    Użytkownik identyfikator: 20040501 napisał:

    > masz rację, podłączyłem, przebieg całkowicie prostokątny... a raczej
    > impulsy prostokątne... nie wiem czy to błąd odczytu/sondy ale pokazuje
    > mi impulsy o amplitudzie 300V... no i nie widać, żeby były jakieś
    > odchyłki od przebiegu, skąd więc to migotanie żarówki?

    I tak ma być - szczytowe około 310V, współczynnik wypełnienia 1/2 - w
    efekcie daje to napięcie szczytowe jak sinusoida i napięcie skuteczne
    jak sinusoida. Prostownikowi pracującemu na obciążenie pojemnościowe (a
    taki charakter mają wejścia większości zasilaczy do sprzętu
    elektronicznego) pasuje to nawet bardziej od sinusoidy, obciążeniom
    rezystancyjnym (żarówka) pasuje podobnie jak sinus, zdecydowanie zaś nie
    pasuje obciążeniom indukcyjnym (transformatory, silniki) - do nich
    trzeba co najmniej przebiegiem trapezowym sinus aproksymować, najlepsze
    przetwornice dają faktycznie sinus (składany z szybkich impulsów o
    regulowanej szerokości).

    A migotanie żarówki może być spowodowane np. za małym obciążeniem
    przetwornicy - czasem w takich warunkach napięcie przestaje byc stabilne
    i skacze...

    --
    Darek