  • 1. Data: 2009-03-21 14:17:56
    Temat: UPS
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    mam upsa... w ramach testów dołączyłem do niego żarówkę 100W...
    napięcie trzyma 160V, do tego żarówka wyraźnie miga... czy ten
    UPS jest uszkodzony?
    1000VA...

  • 2. Data: 2009-03-24 12:43:36
    Temat: Re: UPS
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gq2tfl$bjh$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > mam upsa... w ramach testów dołączyłem do niego żarówkę 100W...
    > napięcie trzyma 160V, do tego żarówka wyraźnie miga... czy ten
    > UPS jest uszkodzony?
    > 1000VA...
    Szanowny Panie!
    Odpowiedzią jest: True RMS. Miernik musi posiadać taki napis. Napięcie z UPS
    nie jest sinusoidą.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-24 15:41:29
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Odpowiedzią jest: True RMS. Miernik musi posiadać taki napis.
    > Napięcie z UPS
    > nie jest sinusoidą.

    a czym prostokątem? przecież w środku siedzi zwykłe trafo... no
    i martwi mnie to miganie żarówki - jak podłączałem żarówę do UPS
    w firmie to nie migały...

  • 4. Data: 2009-03-24 16:38:03
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > a czym prostokątem? przecież w środku siedzi zwykłe trafo
    Raczej dwoma prostokatami. Ja taki widziałem.

    > ... no
    > i martwi mnie to miganie żarówki - jak podłączałem żarówę do UPS
    > w firmie to nie migały...
    Tylko oscyloskop pokaże prawdę.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-24 16:54:38
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Tylko oscyloskop pokaże prawdę.

    masz rację, podłączyłem, przebieg całkowicie prostokątny... a
    raczej impulsy prostokątne... nie wiem czy to błąd odczytu/sondy
    ale pokazuje mi impulsy o amplitudzie 300V... no i nie widać,
    żeby były jakieś odchyłki od przebiegu, skąd więc to migotanie
    żarówki?

  • 6. Data: 2009-03-24 17:30:09
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gqb3c5$g8u$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > ale pokazuje mi impulsy o amplitudzie 300V... no i nie widać,
    > żeby były jakieś odchyłki od przebiegu, skąd więc to migotanie

    Proszę zrobić zdjęcie z oscyloskopu i pokazać.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-24 17:36:03
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Proszę zrobić zdjęcie z oscyloskopu i pokazać.

    jutro zmierzę miernikiem, przebieg jest taki:
    --- ---
    | | |
    | | |
    --- --- ---
    | |
    | |
    ---

  • 8. Data: 2009-03-24 17:45:43
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > jutro zmierzę miernikiem, przebieg jest taki:
> [...]
    No to żarówka żarowa będzie migać, bo przez 1/3 okresu ma 0V.
    To jest kiepska emulacja sinusoidy.
    W takim przypadku pozostaje podłączenie żarówki energooszczędnej.
    Nie powinna migać, bo większość ma prostownik i przetwornicę >30kHz.
    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 9. Data: 2009-03-24 17:58:22
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    ale to ciekawa sprawa, jaki układ generuje taki dziwny
    przebieg - zwłaszcza, że wiadomo, że to układ na
    transformatorze - jak pobudzany jest ten trafo - Ktoś wie?

  • 10. Data: 2009-03-24 22:00:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik identyfikator: 20040501 napisał:

> [...]
    > mi impulsy o amplitudzie 300V... no i nie widać, żeby były jakieś
    > odchyłki od przebiegu, skąd więc to migotanie żarówki?

    I tak ma być - szczytowe około 310V, współczynnik wypełnienia 1/2 - w
    efekcie daje to napięcie szczytowe jak sinusoida i napięcie skuteczne
    jak sinusoida. Prostownikowi pracującemu na obciążenie pojemnościowe (a
    taki charakter mają wejścia większości zasilaczy do sprzętu
    elektronicznego) pasuje to nawet bardziej od sinusoidy, obciążeniom
    rezystancyjnym (żarówka) pasuje podobnie jak sinus, zdecydowanie zaś nie
    pasuje obciążeniom indukcyjnym (transformatory, silniki) - do nich
    trzeba co najmniej przebiegiem trapezowym sinus aproksymować, najlepsze
    przetwornice dają faktycznie sinus (składany z szybkich impulsów o
    regulowanej szerokości).

    A migotanie żarówki może być spowodowane np. za małym obciążeniem
    przetwornicy - czasem w takich warunkach napięcie przestaje byc stabilne
    i skacze...

    --
    Darek