    From: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    Subject: Re: UPS pod male urzadzenia
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 9 Jul 2016 21:57:17 +0200

    W dniu 09.07.2016 o 16:24, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości

    > Tak na szybko - odczytaj czymś SMART tego dysku i nam podeślij, lub
    > podlinkuj do zrzutu ekranu aplikacji...
    > Ten dysk może być w złym stanie, w ograniczonym zakresie Windows sam
    > dokonuje "łatania" błędów nośnika, ale nie zawsze robi to należycie, nie
    > zawsze też jest w stanie.
    > Podpowiemy, czy ten dysk nadaje się jeszcze do czegoś, czy raczej na
    > szybko, kopia (w takiej sytuacji wyłącznie posektorowa!) na nowy dysk.
    > Nie kombinuj na razie z jego naprawą (CHKDSK), oraz, jeśli możesz,
> [...]

    Ale ten dysk na oczy Windowsa nie widzial. Od samego poczatku linux na
    nim siedzi.
    Co do SMARTa, to na razie wlaczylem badblocks na lapku(linux), zeby
    sprawdzil bad sektory i teraz robi juz druga rundke po dysku (rozne
    wzporce testuje. wczesniej bylo "0xaa", a teraz "0x55") i nic nie znalazl.

    SMARTa na razie enie moge sprawdzic, bo dysk mam podpiety przez jakis
    dziwny adapter ktory calkowicie ukrywa informacje o dysku. Jak probuje
    wyswietlic info o dysku, to takie cos wyskakuje

    ======
    smartctl -a /dev/sdb

    smartctl 6.5 2016-01-24 r4214 [x86_64-linux-4.4.0-28-generic] (local build)
    Copyright (C) 2002-16, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org

    /dev/sdb: Unknown USB bridge [0x0bc2:0x5030 (0x100)]
    Please specify device type with the -d option.

    Use smartctl -h to get a usage summary
    ======

    PProbowalem ustawiac ten typ, ale cos mi nie wychodzilo. Moze doradzisz,
    co wpisac (dysk to WD z serii Red - 1 TB).

    Jakbym chcial sprawdzic, to bym musial znowu podpiac pod to bananaPi
    przez SATA i wtedy moglbym cos wyeswietlic, ale jedyne co bylo nie tak,
    to paprametr "S.M.A.R.T. Attribute: Current Pending Sector Count".

    Co do kopii, to juz sobie siedzi na drugim dysku obraz zrobiony przy
    uzyciu programu DD.

    Co do stanu dysku, to powiedz co moze byc innego, jesli niee problemy z
    zasilaniem, skoro od ponad doby dysk podpiety do lapka nawet raz nie
    emial dziwnych odglosow, a przy bananapPi gora kilka minut od startu i
    zaczal swirowac.