  • Data: 2022-10-31 01:27:12
    Temat: Re: Ustawienie maszyn
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-10-29, PeJot <P...@n...pl> wrote:
    > czy miał ktoś do czynienia z konkretnymi przepisami ( zapewne BHP )
    > dotyczącymi ustawienia maszyn produkcyjnych względem siebie i ścian ?
    > Branża to przetwórstwo tworzyw sztucznych.

    Myślę, że da się wygugać co należy i niekoniecznie jest sens
    koncentrować się na przetwórstwie tworzyw sztucznych. Np.:

    https://www.prawo.pl/kadry/jakie-sa-bezpieczne-odleg
    losci-od-niebezpiecznych-elementow,180.html
    Zgodnie z § 47 ust. 1 i 2 rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów
    bezpieczeństwa i higieny pracy (dalej r.o.b.h.p.) do każdego stanowiska
    pracy powinno być zapewnione bezpieczne i wygodne dojście, przy czym
    jego wysokość na całej długości nie powinna być mniejsza w świetle niż 2
    m . W przypadkach uzasadnionych względami konstrukcyjnymi maszyn i
    innych urządzeń technicznych dopuszcza się zmniejszenie wysokości
    dojścia do 1,8 m przy jego odpowiednim zabezpieczeniu i oznakowaniu
    znakami bezpieczeństwa zgodnymi z Polską Normą.

    Zgodnie z § 47 ust. 3 r.o.b.h.p. przejścia między maszynami a innymi
    urządzeniami lub ścianami przeznaczone tylko do obsługi tych urządzeń
    powinny mieć szerokość co najmniej 0,75 m; jeżeli w przejściach tych
    odbywa się ruch dwukierunkowy, szerokość ich powinna wynosić co najmniej
    1 m.

    Czyli pierwszy dokument to:
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    wdu19971290844
    Musisz się tylko upewnić czy jest to rzeczywiści tekst jednolity
    uwzględniające późniejsze poprawki.

    A co do maszyn wtryskowych i podobnych to widzę jest cała antologia
    rodem z PWr:
    http://www.tworzywa.pwr.wroc.pl/pdf/artykuly/article
    _PlastNews_bhp5.pdf

    Zamień bhp5 na 1... itp. a ściągniesz pozostałe części. Tam też są
    odnośniki do przepisów.

    --
    Marcin