  • 1. Data: 2022-10-29 15:06:53
    Temat: Ustawienie maszyn
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    czy miał ktoś do czynienia z konkretnymi przepisami ( zapewne BHP )
    dotyczącymi ustawienia maszyn produkcyjnych względem siebie i ścian ?
    Branża to przetwórstwo tworzyw sztucznych.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2022-10-29 17:09:34
    Temat: Re: Ustawienie maszyn
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 29 October 2022 at 15:06:54 UTC+2, PeJot wrote:
> [...]
    > dotyczącymi ustawienia maszyn produkcyjnych względem siebie i ścian ?
    > Branża to przetwórstwo tworzyw sztucznych.

    BHP to jedno a instrukcja użytkowania maszyn to njajważniejsze.

    Czyli najpierw instrukcja od producenta

  • 3. Data: 2022-10-29 17:15:26
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-10-29 o 15:06, PeJot pisze:
    > Czołem,
    >
    > czy miał ktoś do czynienia z konkretnymi przepisami ( zapewne BHP )
    > dotyczącymi ustawienia maszyn produkcyjnych względem siebie i ścian ?
    > Branża to przetwórstwo tworzyw sztucznych.

    Ja korzystałem zwykle z tablic ergonomicznych i norm.
    W sieci są liczne podręczniki z tej dziedziny.
    http://fizyka.umk.pl/~korcala/Ergonomia.pdf

    https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/2257/edit
    ion/2311?language=en

    WM

  • 4. Data: 2022-10-29 19:06:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > dotyczącymi ustawienia maszyn produkcyjnych względem siebie i ścian ?
    > Branża to przetwórstwo tworzyw sztucznych.

    https://arslege.pl/dojscia-do-stanowisk-pracy/k318/a
    26505/

    WM

  • 5. Data: 2022-10-29 20:23:37
    Od: a a <m...@g...com>

    a co ma piernik do wiatraka ?

    Producent udziela gwarancji pod warunkiem prawidlowej obslugi maszyny
    i określa swoje warunki i należy ich przestrzegać, aby gwarancji nie utracić.
    \
    Zatem do roboty i przeczytać instrukcję, a jak maszyny stare, używane, ze zlomu to
    odwiedzić podobna firmę i zapytac, jak sobie radzą z takimi starymi maszynami.

    A najwazniejsze w przypadku maszyn do przetwórestwa twporzyw sztucznych to są
    przyłacza elektryczne i ochrona przed porażeniem.
    Następnie wyciąg rakotwórczyc h par topiony h, zgrzewanych tworzyw sztucznych
    Jak zgrzewarki to ochrona przed promieniowaniem rentgenowskim i mikrofalowym, które
    są rakotwórcze

    A nastepnie ochrona parku maszynowego, magazynu tworzyw sztucznych przed pożarem,
    ssamozaplonem,

    \czyli kosztowny system gaśniczy

    No i eliminacja tworzyw sztucznych na bazie chloru, bo wytwarza się dwufozgen, ktory
    zabija.

    A najlepiej wszystko zamówić u Chinczyka, będzie tanio i szybko i bez ryzyka
    porażeniem, zatruciem, bez raka pluc, bez pożaru.

    I tak robi caly świat

  • 6. Data: 2022-10-29 20:48:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-10-29 o 20:23, a a pisze:
> [...]
    >
    > A najlepiej wszystko zamówić u Chinczyka, będzie tanio i szybko i bez ryzyka
    porażeniem, zatruciem, bez raka pluc, bez pożaru.

    Od kiedy to zagraniczni producenci tworzą normy w naszym kraju?
    Inspektor PIP wlepi karę za olewanie rozporządzeń ministra pracy i
    polityki socjalnej, a nie zaleceń producenta maszyn.

    WM

  • 7. Data: 2022-10-30 00:02:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 29 October 2022 at 20:48:45 UTC+2, WM wrote:

> [...]
    > Inspektor PIP wlepi karę za olewanie rozporządzeń ministra pracy i
    > polityki socjalnej, a nie zaleceń producenta maszyn.

    Producent maszyny jest nadrzędny, bo to on ustala warunki pracy, bezpieczenstwa
    pracy, obslugi maszyny, przyłącza do sieci.

    On udziela garancji pod warunkiem prawidłowego przyłaczenia do zasilania, prawidlowej
    obslugi, prawidłowej konserwacji, serwisowania.

    Inspektor pelni rolę podrzędną, a żeby wydać jakkąkolwiek opinię też musi się
    zapoznać z wymogami eksploatacji maszyny, określonymi przez producenta.

    Czyli to producent maszyny określa jak ma wyglądac stanowisko pracy.,

    To jest trywialne i oczywiste.

  • 8. Data: 2022-10-30 12:18:11
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-10-30 o 00:02, a a pisze:

> [...]
    zapoznać z wymogami eksploatacji maszyny, określonymi przez producenta.

    > Czyli to producent maszyny określa jak ma wyglądac stanowisko pracy.,

    Nie zawsze tak jest.

    Producent trzyma się przepisów obowiązujących w jego kraju, a inspektor
    przepisów ze swojego.
    One mogą się różnić, jak np. w przypadku producenta jajek z niespodzianką.
    Producent twierdzi, że jego wyrób jest bezpieczny, ale inspektor musi
    się trzymać obowiązujących aktualnie przepisów i co wtedy?
    Kto ma decydujące zdanie?

    WM

  • 9. Data: 2022-10-30 13:13:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-30 o 12:18, WM pisze:

> [...]
    > Producent twierdzi, że jego wyrób jest bezpieczny, ale inspektor musi
    > się trzymać obowiązujących aktualnie przepisów i co wtedy?

    Ten z kasą.

  • 10. Data: 2022-10-30 17:30:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 30 October 2022 at 12:18:14 UTC+1, WM wrote:

> [...]
    > Producent twierdzi, że jego wyrób jest bezpieczny, ale inspektor musi
    > się trzymać obowiązujących aktualnie przepisów i co wtedy?

    Ale tu nie ma żadnej sprzeczności.
    Jak chcesz produkować, zarabiać, kupować nowe maszyny,
    to musisz kontaktować się z producentem maszyn,
    a nie ministrem pracy.

    Linię produkcyjną musisz zestawić i eksploatować zgodnie z wymogami producenta
    maszyn, a nie opinią ministra pracy.