    Date: Tue, 3 Jan 2023 17:17:16 +0100
    Subject: Re: Ustawienie maszyn
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <635fb78f$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <635fc69a$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    <tosm4n$3706m$13@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1pr5bl2hjls4f$.do6740d29m8h.dlg@40tude.net>
    <63b27de3$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <l7psoaedf3xt$.1in2oamim3ie8$.dlg@40tude.net>
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-02 o 13:57, J.F pisze:

    > Takim, ze Enron sie wykazywal olbrzymimi zyskami, oni go sprawdzali,
    > wynik finasowy potwierdzali, az Enron padl z wielkim hukiem z braku
    > pieniedzy.
    > Bo sie zgodzili na jego metody ksiegowania ... czemu sie nie co
    > dziwic, bo wczesniej jako doradcy/konsultanci, sami mu podsuwali taką
    > kreatywną księgowość :-)

    Gdyby byli spolegliwi w starym znaczeniu, to na
    ich poradach można by polegać i im zaufać.
    Tak nie było.

    Gdyby byli spolegliwi w nowym znaczeniu czyli,
    że można na nich wymusić coś i oni ulegają naciskom,
    to też nie miało miejsca, bo to Enron niejako przyjął
    metody księgowe AA (czyli Enron był spolegliwy)
    a nie wymuszał na AA swoje.

    To w sumie ani jedno ani drugie znaczenie słowa spolegliwy
    nie ma tu zastosowania dla audytora.
    Czyli raczej użycie nieprawidłowe słowa.