eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUwaga pirat - HID Xenon › Re: Uwaga pirat - HID Xenon
  • Data: 2013-03-02 22:46:31
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-03-02 22:21, R2r pisze:
    > W dniu 2013-03-02 21:28, J.F. pisze:
    >>> Bzdura. Gdyby nie było to byś ich nie widział. A tymczasem widać je i to
    >>> najczęściej aż nadto...
    >>
    >> na drodze ? Ja nie widuje, albo nie potrafie rozpoznac.
    > Nie widzisz czy reflektor świeci, czy nie?
    >

    Nie sprowadzaj sprawy do poziomu absurdu. Dobrze wiesz o co chodzi
    przedpiscy.


    >>> Zbliżoną. I tylko. Co nie znaczy taką samą.
    >>
    >> Tolerancja dla zarnika tez jakas jest.
    >>
    > Jakaś. Poszukaj odpowiednich dokumentów to się dowiesz jaka. I jak to
    > się ma do różnic, o których mówimy.
    >

    Do wszystkiego jest.

    >> Masz lampe ktora daje ogolem ok 2x wiecej swiatla, a luminancje ma 3x
    >> wieksza. Wniosek ? Powierzchnia swiecaca 1.5x mniejsza :-)
    > LOL. Jeszcze przed chwilą twierdziłeś, że geometria niemal identyczna a
    > tu nagle powierzchnia różni się o 150%?
    >
    >>> Światło z reflektorów halogenowych wyposażonych w lampy wyładowcze
    >>> (ksenon dla halogenów) nie jest na takie samo jak światło z reflektorów
    >>> ksenonowych (np. D2S). Gdyby było - nie byłoby problemów
    >>
    >> Zrozumialem ze "bedzie zblizona". A to juz duzo :-)
    >>
    > Właśnie o to chodzi, że to zbyt mało. :-)
    >
    >>> Nie ma to jak wszędzie wietrzyć spisek... :-)
    >> Hella tez ma powod zeby zarobic na dwoch :-)
    >> A przy ich skali produkcji mysle ze wiecej zarobia wmawiajac klientom
    >> ze to
    >> musi byc drogie niz oszczedzajac na projekcie :-)
    > j.w.
    > Ale przecież skoro reflektor H7 spełnia wymogi homologacyjne z ze
    > źródłem H7-HID to masz szansę na niezły biznes...
    > Dlaczego nikt takiego biznesu nie robi? Bo to jednak nie spełnia tych
    > wymogów.
    >

    Bo kto inny robi biznes sprzedajac to samo 10x drozej i pilnuje swojego
    garnuszka?

    >> Zreszta w ich przypadku kombinowanie moze nie miec sensu - adapter to
    >> dodatkowy koszt, a formy czy matryce do nowego projektu sie zamortyzuja.
    > Jaja sobie robisz. Reflektor od H7 do niego źródło H7-ksenon i do
    > badania bo to przecież spełnia wymagania. Żadnego dodatkowego kosztu...
    >

    Okej, wykladasz kase na produkcje i badania homologacyjne i zaczynamy
    krecic biznes. Ja chce tylko 10% zysku. Wchodzisz?

    >> No czytales - oznaczenie musi byc na szybie, jak sa dwa, to dodatkowo na
    >> innym elemencie, Hella nie bedzie zainteresowana, to producent samochodow
    >> sam kombinowac nie moze ..
    > Ale problem leży jedynie w tym żeby spełniało wymagania. A oprócz Helli
    > są jeszcze inni producenci oświetlenia.
    >

    Ilu ich jest w Europie? Bo mi przychodzi do glowy dwoch: Hella i Valeo.

    >> W cenie czy w koszcie ? Bo "sprzedaz wiazana" producenta cieszy,
    >> napali sie klient na ksenony, a da zarobic pare tys wiecej :-)
    > W cenie. Trochę trudniej będzie w przypadku samochodów niższej klasy,
    > ale to kwestia (być może jeszcze trochę odległego) czasu.
    >

    Przy dzisiejszej masowej produkcji to koszt jest zaden - dlaczego
    producenci nie robia biznesu i nie wkladaja xenonow do tanich modeli?
    Przeceiz przyciagneli by tym potencjalnych klientow! Panda z Xenonami!
    Spark z xenonami!

    ...bo by nie zarobili na bajce, ze to musi byc drogie i nalezy tylko do
    luksusu.

    >>> Pamiętam z dawnych czasów (przygody mojego ojca, których byłem
    >>> bezpośrednim świadkiem), że resor przedni od Fiata 125 wyglądał
    >>> identycznie jak resor od Zastawy. Nawet bez problemu dał się założyć.
    >>> Ale Zastawę na tych resorach trudno było utrzymać na drodze. Wyglądały
    >>> tak samo, ale kto by mierzył ich właściwości.
    >>
    >> No, tak prawde mowiac to nie spodziewam sie zeby uzyto jakiejs
    >> diametralnie
    >> innej stali. Wiec moze nie wygladaly tak samo, tylko ktos nie wiedzial na
    >> co zwrocic uwage.
    > Eee, no przecież mówię, że wyglądały tak samo. Teraz sugerujesz, że
    > skoro inaczej działały to musiały być inne tylko ktoś nie zauważył? A
    > reflektory to są takie same, choć inaczej działają? No super... :-/
    >

    Akurat wygląd w przypadku optyki ma znaczenie, w mechanice juz nie
    bardzo - co widac na zalaczonym przez ciebie przykladzie.

    >> Ale to przeciez podobne auta, wiec podejrzewam ze i parametry resorow
    >> podobne. moze ktos cos sp* przy montazu, albo nie zauwazyl jakiegos
    >> drobnego ale istotnego szczegolu.
    > Taa... podobne auta. Tak jak podobne żarówki. :-)
    > Nikt niczego nie spartolił, zamontowane były dobrze. Problem zniknął po
    > wymianie na oryginały. A tamte też dobrze działały później w F125
    > znajomego.
    >
    >> Tylko ze Arbiter fotki pokazuje, i to calkiem przyzwoicie wyglada.
    > Już powiedziałem - fotki i ich wygląd to rzecz gustu. Mnie tam się nie
    > podobają. :-P
    >

    Tu nie o gust chodzi, tylko o poprawny ksztalt, na komputerze da sie
    zmierzyc z jakims przyblizeniem stosunek jasnosci obszarow ciemnych do
    jasnych. Porownamy. Boisz sie?

    --
    venioo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: