  • Data: 2024-04-19 23:16:09
    Temat: Re: Uziom
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.04.2024 o 21:07, Arnold Ziffel pisze:
    > Nie, on też ma jakąś swoją rezystancję. Ale jeśli ją pominiemy, to możemy
    > uznać, że tak. Tak to przynajmniej widzę, to jest uproszczenie tylko na
    > potrzeby zrozumienia przeze mnie idei rezystancji uziemienia.

    No ma, ale bardzo małą. Nie wiem jak teraz bo nie siedzę w temacie, ale
    x lat temu przyjmowało się że uziemienie stacji trafo ma mieć wartość
    poniżej 1 oma, a zwykle dążyło się do wartości w okolicy 0,7. Czyli
    wartość pomijalna zważywszy na wymagania w domach gdzie dopuszcza się
    wartość poniżej 10 omów.

    L.