eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW bateriach się dzieje. › Re: W bateriach się dzieje.
  • Data: 2021-02-20 14:18:13
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    bardzo dziękuję za merytoryczną odpowiedź
    > Chcesz naukowo? Tu masz powód:
    > https://www.szybkiplik.pl/E4MtMSp5wV
    > Tu masz swoje parę procent:
    > https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/soc
    iety/20190313STO31218/emisje-co2-z-samochodow-fakty-
    i-liczby-infografika
    > Oczywiście, samochód elektryczny ma mnóstwo wad.moim zdaniem największą wadą
    samochodu elektrycznego w Polsce, jest to
    że (gdybyśmy nagle wyeliminowali spalinowce) trzeba go ładować prądem z
    paliw kopalnych, co powoduje emisję co2. jeśli nalegasz znajdę
    opracowanie badaczy z Rejkawiku z przed miesiąca, pokazujące że jedynym
    krajem który ucierpi elkologicznie w europie, na zmianie zasilania
    samochodów paliwem "ropopochodnym" na prąd będzie polska
    Teraz szukam ile "elektryk" emituje co2 podczas jazdy.
    Najbardziej entuzjastyczne źródła podają że 850gram na każdą
    kilowatogodzinę. Ostatnio badane elektryki zimą, (spidersweb) zużyły
    29kwh na 100km, daje nam 25kg co2 na 100km. clio 15dci emituje 90gramów
    co2 na kilometr, ale policzmy 100gram, razy 100km daje 10kg co2. że jak?
    spalinowy dwa razy mniej niż elektryk? Gdzie popełniłem błąd w
    obliczeniach? Na serio pytam.

    > Tym niemniej,
    > wyzłomowanie spaliniaków jest konieczne i tym lepiej im szybciej.
    ale skąd ta myśl? czy nie lepiej byłoby stworzyć i promować klasę aut
    elektrycznych do miasta, takich micro-carów, a jednocześnie pozwolić
    "śmierdziuchom" gnać po autostradach? Rozłozymy rewolucję w czasie, wilk
    będzie syty i owca cała.


    > Oprócz tego się odniosę do "całe społeczeństwo się zrzuci". Otóż całe
    > społeczeństwo bez przerwy się zrzuca.
    tak, ale to nie argument. musiałbyś sie odnieść do tego, ze w przypadku
    przejścia transportu na prąd, potrzebujemy 190% tego co mamy. jeśli
    > wyzłomowanie spaliniaków jest konieczne i tym lepiej im szybciej.
    to dodatkowe 90% zdolności wytwarzania i przesyłania prądu, potrzebne
    jest jak najszybciej. o ile o miedzi możemy pomyśleć, to bez elektrowni
    innej niż atomowa - nie ma szans. możemy mieć węglowe i płacić kary -
    drogo, możemy kupować prąd z atomówek - również drogo. Tu jest pies
    pogrzebany. Ogłupiane społeczeństwo nie zgadza się na elektrownie
    atomowe, ale chce przejścia transportu na prąd.
    Czyli wejść do wody, ale się nie zmoczyć.
    Natomiast rozwiązania problemu ekologicznego są proste. Promować jazdę
    jednośladami i pojazdami które mają najmniejsze silniki w stosunku do
    ilości przewożonych osób.
    Znasz w Polsce miasta gdzie 5km od centrum jest wileki parking i darmowy
    transport do cetrum? Ja nie. znasz miasta gdzie jest sieć dróg
    rowerowych, którymi dojedziesz do centrum, na parking, do urzedu miasta?
    Bo narazie chwalimy się ilością DDRów, a nie tym gdzie są

    ToMasz

    ps
    sprawdź ( proszę uprzejmie) moje (mam nadzieje że błędne) wyliczenia z
    ilością co2 w elektrowniach

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: