  • Data: 2021-02-20 18:31:13
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Założyłeś że dziś kupiony EV będzie przez 20 lat jeździł w dzisiejszych
    > warunkach energetycznych. I zapewne zrobiłeś parę błędów w doborze
    > danych ale tego mi się nie chce śledzić.

    Zapewne tak było:P

    > Niedawno np. Shrek przyjął
    > 240g/km dla elektryka

    Chyba 200 ale nie sprawdzę - tak czy inaczej samochód na węgiel
    produkuje wiecej co2 niż nowoczesny samochód na benzynę (o ropie nie
    wspominająć).

    > Pamiętałeś np. o tym że nawet w Polsce i w 2020 w miksie
    > energetycznym było 30% bezwęglowego prądu?

    Masz tu dane: Dzień akurat zostawiłem wyjąstkowo niekorzystny, ale
    szukaj sobie tych 30 procent w inne dni. Przy okazji idać jakie gówno
    dostajemy z fotowoltaiki;)

    https://rynek-energii-elektrycznej.cire.pl/st,33,541
    ,me,0,0,0,0,0,struktura-i-produkcja-energii-elektryc
    znej-w-polsce.html?Day=9&Month=02&Year=2021&button=p
    oka%BF

    Tak sobie klikam w różne dni i nijak 30% nie wypada. Pewnie nienawistnie
    klikam:P

    --
    Shrek