  • Data: 2021-02-21 10:42:14
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.02.2021 o 08:54, ToMasz pisze:

    > a co ja proponuję? Zostawić te komfortowe spalinowozy na dalsze
    > okazjonalne wycieczki, a elektryki budować jako małe miejskie wozidła.

    Ale to tylko wtedy gdy masz i tak dwa samochody w rodzinie. Inaczej to
    nie ma sensu.

    > niska cena, szybkość ładowania, małe zużycie energii podczas transportu
    > dzięki mniejszej masie. same zalety.

    Problem w tym, że są droższe i dłużej się "ładują". Generalnie łączą
    wszystkie wady wozidełek klasy B i limuzyn klasy D/E.

    > Wada pozostaje w naszych głowach.
    > skoro płacę więcej niż samochód spalinowy, to _ja_ muszę dostać więcej
    > niż ma somsiad właściciel pasata tdi.

    I co w tym dziwnego, że bym chciał żeby droższy produkt był co najmniej
    równy tańszemu?

    > Nie planeta, nie przyszłość
    > dzieci, nie zdrowie.

    Problem w tym, że równie zdrowy jest zwykłe LPG. A dla planety nawet
    zdrowsze bo mniej CO2 emituje.

    > Więc może jednak zamiast wypożyczalni rowerów na
    > prąd, będziemy "wypożyczać" auta na prąd albo same baterie. Wtedy koszty
    > zmaleją, wiec oczekiwania kierowców (być może) też. JAk skończy się
    > epatowanie luksusem na drodze, to może zacznie się epoka czystszego
    > transportu

    Najpierw musimy mieć czysty prąd. Dopóki mówimy o samochodach na węgiel
    to praktycznie każdy nowy (a o nowych samochodach dyskutujemy) jest
    ekologiczniejszy. I gadanie o tym co będzie za 10 lat nic nie zmienia. Z
    10 lat obecne elektryki będą szły na złom. Więc póki co zajechanie do
    końca golfa trójki z LPG jest bardziej ekologiczne niż kupowanie nowego
    samochodu na węgiel.

    W ogóle to wmawianie ludziom, ze ekologicznie jest wymieniać samochód co
    trzy lata to tak jakby "ekolodzy" staneli przed marketem i namawiali do
    jak największyszych zakupów i pakowania je w foliowe jednorazówki.

    --
    Shrek