  • Data: 2021-02-23 19:24:04
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mógłbyś nie łgać w żywe oczy. Spalanie gazu w silniku spalinowym
    > generuje ditlenek węgla, tlenek węgla, tlenki azotu, sadzę.

    Sądzę, że nie jest tak źle, skoro spalamy gaz w kuchenkach i nikt od
    tego nie umiera - rozumiesz - w niewielkim pomieszczeniu:P Są też wózki
    na LPG/VNG co popylają w zamkniętych halach magazynowych i nikt się nie
    truje. Ciekawe co?

    > Wszystko w
    > ilości porównywalnej do każdego innego spalinowca na olej czy benzynę.

    Dobra - jedziemy - ditlenek węgla jak ładnie nazwałeś - węglowóz pali
    więcej - już to ustaliliśmu,

    tlenek węgla - w ilościach produkowanych przez samochody nie stanowi
    żadnego problemu.

    Tlenek azotu - tu chyba się pomyliłeś i miałeś na myśli dwutlenek azotu
    - tlenek to jako lek jest sprzedawany:P I tu jednocześnie masz rację i
    nie masz racji. Tak spalanie LPG powoduje powstawanie NOX. Nie - nie
    jest nieekologiczne - ponad połowę mniej niż benzyna i o 90% mniej niż
    dizle. Inaczej - prawidłowo zrobionego gazownika nie poczujesz z rury -
    u mnie stojąc za samochodem po prostu nosem rozpoznasz kiedy się
    przełącza na gaz - przestajesz czuć spaliny. To nie reduktory ze śrubką
    gdzie gazem było czuć. Sekwencja uznawana jest wszędzie za paliwo
    ekologiczne.

    A tak w ogóle to smog jest z ogrzewania a nie dizli. Tak się pechowo
    składa, że rokrocznie najwiekszy syf wypada akurat w weekendy:)

    --
    Shrek