  • Data: 2020-04-01 16:30:09
    Temat: Re: (W-wa) numeracja 5-cio cyfrowa
    Od: v...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

    Dodam jeszcze, że około roku 1983 lub 1984 Strowgera w Piasecznie wymieniono na E10A,
    bodajże pierwszą w warszawskiej strefie numeracyjnej.
    Nie obyło się bez kłopotów.
    Proces przełączania był bolesny bo wielu abonentów długo miało nieczynne telefony.
    Podobno były jakieś problemy z działaniem nowej centrali.
    Sam pamiętam sytuację, gdy po podniesieniu słuchawki brak było sygnału ale do mnie
    normalnie można było się dodzwonić.
    Skorzystałem tak raz, gdy zadzwoniła do mnie ciotka, też z Piaseczna.
    Poprosiłem ją aby zadzwoniła do mojej mamy do Warszawy i poprosiła by mama zadzwoniła
    do mnie.
    Po jakiś czasie mama zadzwoniła.
    Rozmawiamy sobie aż tu nagle połączenie zostało zerwane i na linii jest znów ciotka z
    Piaseczna.
    Pytam ją czy do mnie dzwoni a ta mówi, że nie. Ze chciała zadzwonić do swojej
    znajomej i wybrała dopiero pierwsze dwie cyfry 56 już ją połączyło ze mną.
    Innym razem monterzy podłączyli mnie do mojej żyły A ale do cudzej żyły B i na
    odwrót.
    Ja miałem po podniesieniu zajętość (tak samo jest na Pentaconcie).
    Gdy ktoś dzwonił do mnie to dzwoniło u mnie i w jakiś zakładzie fryzjerskim.
    Podobnie jak ktoś dzwonił do tego zakładu.
    Analogiczną sytuację miałem w latach 90 u ciotki w śródmieściu już na Alcatelu S-12.
    Dzwoni do mnie jakiś nieznany numer na komórkę.
    Po odebraniu natychmiast następuje rozłączenie.
    Numer identyfikuje się 22 628 39 xx.
    Sytuacja powtarza się kilka razy.
    Dzwonię pod ten numer a tam odbiera ciotka (ma numer 22 628 32 xx).
    Opisuje mi problem. Nie może się do nikogo dodzwonić. Wszystko działa do chwili gdy
    ktoś odbierze jej połączenie.
    Natychmiast zostaje zerwane i wywala na zajętość.
    No to ja próbuję po chwili zadzwonić na numer ciotki.
    Odbiera obca osoba. Twierdzi, że ma podobny problem.
    Sytuacja jest taka że ciotka i inny abonent (kilka klatek dalej w tym samym budynku),
    nie mogą realizować połączeń wychodzących. Identyfikują się natomiast numerem
    przeciwnym.
    Połączenia przychodzące dochodzą do skutku ale na numery przeciwne.
    Centrala to Piękna II Alcatel S-12J. Sieć PSTN.
    Wracając do komuny i telefonie w Piasecznie.
    Telefon bardzo często był uszkodzony.
    Na naprawę czekało się bardzo długo.
    Rekordem było prawie trzy miesiące uszkodzonego telefonu.
    Nawet Interwencyjne Biuro Napraw nic na to nie mogło poradzić. (był osobno telefon na
    numeracji AUS do tego celu i było to połączenie bezpłatne w przeciwieństwie do
    zwykłych biur napraw wówczas).
    Raz dzwoniąc do ojca (czyli do domu) z telefonu na plebanii miałem taką sytuację, że
    ojciec odebrał i w tle pojawił się sygnał ciągły. Byłem wtedy dzieckiem ale dziś
    próbowałbym wybrać jakiś numer.
    Sygnał był sobie na naszej rozmowie aż temporyzacja wywaliła na zajętość a później to
    coś chyba zostało zaparkowane bo zaległa cisza.
    Oczywiście połączenie lokalne na E-10A.
    vari