  • 11. Data: 2016-03-06 11:22:41
    Temat: Re: WS304s papierowy schemat
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:56dbfcc0$0$654$65785112@news.neostrada.pl...

    > Aktywnego korektora barwy jak mniemam.

    Nie, nie korektora, 22 mikro to ciut przydużo na korekcję, zwłaszcza, że
    przecież zwykły korektor jest zaraz dalej, a jakoś mikrofarady z niego nie
    kapią..., chyba, że włączony bezpośrednio w szereg z głośnikiem, to cuś-tam
    basów przykróci i wtedy może mieć znaczenie, zrobiłem kiedyś próbę, dając w
    szereg 10 mikro z kolumną 4 omy. Zuważalnie skróciło basy, a kondzioł stał
    się lekko ciepły, jednak grało tak samo głośno. A tutaj, po stopniu jest 22,
    a przed stopniem 0.1 mikro, więc może nawet, jakby przecinek między dwójki
    wstawić, to wiele uciec (basów) nie powinno, o ile w ogóle to ktoś zauważy.
    Ergo - tam na pewno nie ma 82 mikro, bo nawet, jakby był taki element
    szeregu wartości, to różnica wpływu między 22 a 82 była by skrajnie nikła.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 12. Data: 2016-03-06 11:45:55
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-06 o 11:14, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > A... chodziło mi o sprzęzenie zwrotne, gdzie mogło by to mieć
    > ewentualnie jakieś znaczenie. Ja myślę, ze jak tam zamiast tych 22 mikro
    > wsadzisz np. 10, to nic się wielkiego nie stanie. Zobacz, co masz przed
    > stopniem...

    No przecież masz tam sprzężenie. Pełno sprzężeń. Nawet w stopniu z
    regulatorem barwy masz rozbudowany układ sprzężenia - nie dość, że sam
    regulator, to jeszcze sam stopień wzmacniający ma swoje liniowe.
    Właściwie to nawet dwa. W emiterze i kolektorze.
    Przed stopniem jest wtórnik. No i co z tego ma wynikać? Nie rozumiem.

    Zamiast 10u można spokojnie dać jeszcze mniej - wystarczy rzucić okiem
    na PW9010, gdzie jest praktycznie identyczny układ i są użyte
    kondensatory 2u2, więc nawet bez liczenia można przyjać, że 22u to w tym
    miejscu sporo.

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2016-03-06 11:46:47
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-06 o 10:47, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Aktywnego korektora barwy jak mniemam.

    Ale tam jest właśnie aktywny, stąd moje pytanie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2016-03-06 11:47:43
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <t...@t...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zauważy. Ergo - tam na pewno nie ma 82 mikro, bo nawet, jakby był
    > taki element szeregu wartości, to różnica wpływu między 22 a 82 była

    No wszeregu to jest, tylko że w E12.
    A jak się domyslam to sam źle odczytałem (10 lat temu)dwie
    rozstrzelone 2 na kondensatorze i plamkę, i wstawiłem tam 2,2uF ;-) -
    trochę basów zdjęło, a moze to raczej sugestia.
    Teraz naprawiam (błedy przeszłości), w tym samym (prawym) kanale za to
    R239 nie wiedzieć czemu z 3,3 k zrobił sie 2,9k a to już napsuło z
    głosnością.

    Włodek

  • 15. Data: 2016-03-06 12:08:48
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-06 o 11:22, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > mikro, bo nawet, jakby był taki element szeregu wartości, to różnica
    > wpływu między 22 a 82 była by skrajnie nikła.

    To nie tak. To jest zwykły kondensator sprzęgający, pełniący dokładnie
    tę samą rolę co C117 (i nieprzypadkowo taka samą wartość).

    Pozdrawiam

    DD