    Date: Wed, 28 Dec 2011 20:47:38 +0100
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Walka z kiepskimi enkoderami

    W dniu 2011-12-27 16:30, Marcin Kulas pisze:
    > Na początek dodałem pojemności przy samych wyprowadzeniach enkodera.
    > http://hit.kropka.net/adhoc/enc_trap_470pF/gen-0006.
    html

> [...]
    > zabrałem się przy pomocy kodu. Ponieważ te enkodery potrafią
    > się cofnąć o pół taktu przy puszczaniu gałki, stworzyłem sobie tablicę
    > wszystkich możliwych zmian stanów na 2 hopy do przodu (N, N-1, N-2)
    > i ponadawałem im wartości +1/-1 dla przejść dozwolonych oraz 0 dla
    > zabronionych. Straciłem trochę na czułości przy pierwszym cyknięciu,
    > ale na pewno działa pewniej niż przy samym porównywaniu stanu N i N-1.
    > Tylko tyle mi przyszło do głowy, a siedziałem dość długo wzywając
    > Imię Kobiety Upadłej podczas szukania rozwiązania problemu.

    Nie może być dziura po zmianie kierunku, histerezy przy tak marnej
    rozdzielczości wsadzać nie będę. Ale wsadziłem pojemności (100nF) plus
    drabinki, by obniżyć rezystancję całości (10k) i jest... no, jeden
    musiałem wymienić na czternaście - reszta daje radę. Oscylogram jest
    czysty, przedtem nawet na żywo widać było kulawy płotek.

    Robię sobie kolejny projekt midi (z serii z mojej strony) i wyszedłem z
    założenia, że ci, co będą chcieli sobie taki zrobić, użyją najczęściej
    enkoderów za trzy złote z allegro. Jeśli na takich to zadziała, na
    każdych innych również.

    --
    pozdrawia Adam
    /jeśli ktoś wie dlaczego mam zmienić windows na nowszy to niech mi powie/