  • Data: 2020-09-15 16:34:27
    Temat: Re: Warsztaty z elektroniki dla niewidomych w 1979
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Nie wiem, ale jak dla mnie unikanie określeń, których jakaś osoba sobie
    > nie życzy, to podstawa kultury osobistej, a nie żadna "poprawność
    > polityczna".

    Niby tak, ale nie do końca. Kultura osobista odnosi się od unikania słów
    powszechnie uznawanych za obraźliwe. Tymczasem w poprawności politycznej
    wyznacznikiem co jest dopuszczalne a co nie, jest dana osoba lub grupa.
    Powołując się na poprawność polityczną może ona zabronić Ci praktycznie
    dowolnej wypowiedzi, bo o każdym słowie lub zdaniu ma prawo powiedzieć, że
    ją uraża. Stąd owa poprawność jest de facto wynaturzeniem kultury osobistej.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/