  • 31. Data: 2024-01-03 22:59:23
    Temat: Re: Wcześniejsze badanie techniczne
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To pojedzie ktoś inny. Nie mieszkam na planecie, gdzie jest 2 ludzi,
    > jeden to diagnosta a drugi to kierowca.

    Już widzę jak w szpitalu pamiętasz że przegląd samochodu trzeba zrobić i
    organizujesz go. Przestajesz samochodu używać i o nim zapominasz, to
    normalne.

    > Niemożliwe, przynajmniej dla mnie.

    No ale nie o Ciebie chodzi i nie o twój samochód. Jak części nie ma to
    nie ma i się przez jakiś czas samochodu nie używa. I przeglądu zrobić
    nie ma jak.

    > Oczywiście.

    > No to gdzie problem?

    Odnoszę się do tego, że "nawet gdyby był obowiązek 30 po terminie". Ja w
    tym duchu nie zrobiłem jednego przeglądu w terminie, ale musiałem się
    mocno zastanowić czy będę w stanie wyrobić się po upływie terminu. Bo w
    życiu różnie bywa, nie zawsze tak jak się zaplanuje. Była też kwestia
    czy czasem mi się nie przedłuży na dłużej, no ale nie mogłem znaleźć.
    Chyba nawet pytałem tutaj. Dopiero teraz wychodzi, że znowu nic nie
    zmienili tylko dym robią od kilku lat.

  • 32. Data: 2024-01-03 23:04:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.01.2024 o 22:59, io pisze:
    [...]
> [...]
    > czy czasem mi się nie przedłuży na dłużej, no ale nie mogłem znaleźć.
    > Chyba nawet pytałem tutaj. Dopiero teraz wychodzi, że znowu nic nie

    No. Generalnie przepisy twierdzą, że nie możesz trzymać auta bez ważnego
    przeglądu...ale diagnosta ma na to wyjebane a CEPIK Cię nie ścignie.
    Możesz jechać nawet 2 lata po terminie i nic za to nie grozi obecnie.

    Dlatego obecnie nie widzę problemu. Problem będzie, jeśli wprowadzą karę
    za przekroczenie 30 dni od wyznaczonej daty.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2024-01-04 00:54:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > Dlatego obecnie nie widzę problemu. Problem będzie, jeśli wprowadzą karę
    > za przekroczenie 30 dni od wyznaczonej daty.

    Jak dla mnie problem jest już w samym obowiązku robienia przeglądów w
    oderwaniu od korzystania z pojazdu w tym intensywności tego korzystania.
    Bo sytuacja nie jest tylko binarna, że korzysta albo nie korzysta, ale
    właśnie najczęściej, że korzysta częściej lub rzadziej. Jak to już
    pisałem, jeśli ktoś robi przewozy to ma 10x albo i 100x większe
    przebiegi ode mnie. I ten gość powinien odpowiednio częściej robić te
    przeglądy. Jeśli ja robię co 300 dni (mniej więcej rok) to on co 3 dni,
    słownie trzy. Oczywiście to raczej pokazuje, że ja nie powinienem robić
    co rok tylko rzadziej a on nie co rok tylko częściej. No ale właśnie,
    jeśli ktoś tu porusza kwestię czy może 30 dni przed albo 30 dni po to to
    jest nieporozumienie, bo zasadnicza kwestia jest zupełnie inna.

  • 34. Data: 2024-01-04 05:55:16
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 03/01/2024 11:52, Budzik wrote:
    > Użytkownik ddddddddddd d...@d...pl ...
    >
    > Hmm, niezbyt rozumiem.
    > Przeglad uprawnia do jezdzenia 12 miesiecy i zakłada sie ze w tym
    > czasie stan pojazdu nie powinien sie jakos drastycznie pogorszyc.
    >
    > Dlaczego miałoby to byc nagle 13 miesiecy albo 15?

    13, bo można się zgłosić max 30 dni przed upływem terminu i zostanie
    przedłużony o 12 miesięcy + max 30 dni

    > Mnie bardziej chodzi o to ze jezeli robię przeglad pol roku przed
    > terminem obowizzkowym to termin nastepnego obowiazkowego powinien byc
    > "za 12 miesiecy" a nie za 6...

    dokładnie tak powinno być i tak jest w moim przypadku. Zrobiłem 1.5
    miesiąca przed terminem i przedłużył się o 12 miesięcy, a nie o 1.5, bo
    byłem 15 dni za wcześnie...

    Lukasz

  • 35. Data: 2024-01-04 12:19:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Jan 2024 23:04:07 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]
    >
    > Dlatego obecnie nie widzę problemu. Problem będzie, jeśli wprowadzą karę
    > za przekroczenie 30 dni od wyznaczonej daty.

    Jeszcze trzeba jakos na przegląd dojechac, a jak policja skontroluje
    po drodze :-)

    Teraz moze byc jeszcze problemik z obowiązkiem rejestracji pojazdu po
    zakupie, gdy kupiłes rozbity ... ale IMHO - zrobili sobie urzednicy
    problem, to niech sobie radzą. Choc problem zrobiły p/osły i ministry.

    J.

  • 36. Data: 2024-01-04 12:34:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.01.2024 o 12:19, J.F pisze:

    > Jeszcze trzeba jakos na przegląd dojechac, a jak policja skontroluje
    > po drodze :-)

    https://www.autodna.pl/blog/co-oznaczaja-czerwone-ta
    blice-rejestracyjne/ :)

    > Teraz moze byc jeszcze problemik z obowiązkiem rejestracji pojazdu po
    > zakupie, gdy kupiłes rozbity ... ale IMHO - zrobili sobie urzednicy
    > problem, to niech sobie radzą. Choc problem zrobiły p/osły i ministry.

    Mnie jedynie wkurwia obowiązek ubezpieczenia w momencie, kiedy pojazd
    jest zepsuty i stoi w garażu ale zapędy do kary za przekroczenie terminu
    przeglądu, które chcę wprowadzić też...w sumie, jeśli będzie można bez
    problemu wyrejestrować pojazd i zarejestrować go po jakimś czasie to w/w
    mogą być również "zawieszone" ale wątpię żeby do tego doszło bo nie o to
    tutaj chodzi.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 37. Data: 2024-01-04 16:13:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 12:34:41 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > https://www.autodna.pl/blog/co-oznaczaja-czerwone-ta
    blice-rejestracyjne/ :)

    A mozna je uzyskac na normalnie zarejestrowane auto, bez zmiany
    własciciela itp?

> [...]
    > problemu wyrejestrować pojazd i zarejestrować go po jakimś czasie to w/w
    > mogą być również "zawieszone" ale wątpię żeby do tego doszło bo nie o to

    Nie bedzie tak łatwo. Poza tym jak bedziesz musiał zapłacic za
    wyrejestrowanie, i ponowne zarejestrowanie, to sie okaze, ze prosciej
    to OC zapłacic.

    W dodatku auto trzeba gdzies trzymac, a co to za interes spoleczny,
    zeby stare złomy zajmowały miejsce, a potem moze jeszcze wracały na
    ulice i truły obywateli ? :-)

    J.

  • 38. Data: 2024-01-05 13:52:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddd d...@d...pl ...

    > dokładnie tak powinno być i tak jest w moim przypadku. Zrobiłem
    > 1.5 miesiąca przed terminem i przedłużył się o 12 miesięcy, a nie
    > o 1.5, bo byłem 15 dni za wcześnie...

    Hmm. no to teraz pytanie czy zalezy to od widzimisie stacji
    diagnostycznej czy jeszcze od czegos innego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 39. Data: 2024-01-05 13:52:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    > Wynika, że nie możesz :) Natomiast zamiast Ciebie może ktoś inny
    > dokonać przeglądu. Ja na przykład, jadę autem córy, bo ona akurat
    > jest co rok na wyjeździe w czasie terminu i dokonuję przeglądu.

    No własnie, ze słow kolegów wynika ze nie mogę.
    Uwazasz ze to sensowne i logiczne?

    > OK, nie każdy ma córę czy sąsiada, czy nawet boi się dać komuś
    > prowadzić. Obecnie, można jechać na przegląd po terminie i kary za
    > to nie ma (jeszcze)...chyba że masz "pecha" i Cię złapią ale
    > spokojnie można to załatwić w zgodzie z prawem i dojechać sporo po
    > terminie. Załatwiasz sobie "czerwone tablice" i jedziesz.

    Czyli da sie rozwiazac problem ktĂłry wynika z tego ze urzednicy
    ustanowili głupie prawo.
    ciesze sie i cały czas sie zastanawiam, z czego wynika to ograniczenie.
    Nie umiem znależć zadnego wytłumaczenia.

    > To może zajrzyj bo są tam różne stany opisane, gdzie np nowy
    > samochód ma termin 3 lata, autobus pół roku itp. Zapewne
    > znajdziesz też tam coś dla siebie i po prostu będziesz wiedział.
    > Już samo to, że MNIE pytasz jest dziwne, mając jedną stronę do
    > przeczytania ale czekasz 3 dni aż skopiuję tekst na grupę :)

    Az taki zarobiony jestem. I az takie mam obrzydzenie do czytania
    przepisĂłw.
    Ale pojade niedługo na stacje bo coś zonie stuka w zawieszneiu to
    zapytam u zródła.

    > Tego
    > akurat nie rozumiem w dobie Internetu. Kaczyński ponoć dzwonił do
    > prezesa TVP, zamiast kupić sobie dekoder...bo nie miał obrazu w
    > telewizorze. Ja nie wpadłem na pomysł dzwonienia do prezesa :)
    > ...ale specjalnie dla Ciebie podałem link. Mogłeś przecież sam to
    > znaleźć ale bladego pojęcia nie mam dlaczego NIC nie zrobiłeś w
    > tym kierunku i mnie pytasz.

    To prawda.
    Lubie gadac.
    ale z drugiej strony sadziłem ze jak ktos podaje przepis to po prostu
    wie co linkuje.
    Spoko, idzie weekend, znĂłw nie bedzie czasu bo remont ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 40. Data: 2024-01-05 14:53:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.01.2024 o 13:52, Budzik pisze:
    > Użytkownik LordBluzg(R)?? m...@p...onet.pl ...

    > Czyli da sie rozwiazac problem który wynika z tego ze urzednicy
    > ustanowili głupie prawo.

    Ale to inni urzędnicy, ci których ludzie sami wybierają. Jak wybierają
    tak mają.

    > ciesze sie i cały czas sie zastanawiam, z czego wynika to ograniczenie.
    > Nie umiem znależć zadnego wytłumaczenia.

    Z woli ustalających. Podawałem swego czasu filmiki z Dobromierzem jak na
    jakiejś komisji zwracał uwagę że to prawo nie jest właściwe.
    Zignorowali. A teraz nawet nie będzie miał kto pytać bo Dobromierz
    przegrał z Bosakową i na żadną komisję go nie wpuszczą. Taki to właśnie
    jest "sens" wyborów powszechnych.