  • Data: 2018-04-09 19:22:38
    Temat: Re: Wiertło do szkła 2mm
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 20:39:05 UTC+9 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Tzn. najpierw napunktować frezem diamentowym (szpic? kulka?), a potem
    > dalej (już na właściwą szerokość) węglikiem spiekanym?

    Ja mam czasem do wywiercenia otwory z dużą precyzją położenia, a nie bardzo mam czym.
    Radzę sobie najpierw tanim diamentowym wiertełkiem trzymanym w palcach. Robię dwie
    rysy na krzyż, potem wciąż tym wiertłem trzymanym w palcach pogłębiam ten krzyż na
    środku robiąć parę obrotów. Jak już mam wgłębienie na tyle głębokie żeby się nie
    wyślizgiwało, to mocuję to wiertełko w dremelu i na najwolniejszych obrotach
    pogłębiam, albo na wysokich obrotach wiercę do końca, w zależności ile mam wierteł i
    ile otworów mam do zrobienia. Wiertło na poczatek igiełka, z ostrym czubkiem. Ale
    nasyp się szybko ściera. Potem im bardziej zaokrąglona końcówka tym dłużej przeżyje,
    więc kulka. Zawsze na mokro. Łopatek nie używam, bo wyszczerbiają krawędzie otworu na
    wyjściu, trzeba by podkładać drugą szybę pod spód, a tu jak na złość nigdy nic
    płaskiego nie wiercę.