  • 181. Data: 2019-03-10 23:22:15
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Mar 2019 23:11:35 +0100, w
    <7...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Winnym, a w zasadzie współwinnym -- co widać po uzasadnieniu.

    A co ja piszę: kierowca był winnym niezachowania ostrożności i tylko tego.
    Uznanym za winnego spowodowania wypadku został WYŁĄCZNIE pieszy (ale nie został
    skazany, ponieważ wniosek skierowano przeciwko kierowcy).

  • 182. Data: 2019-03-10 23:42:31
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Bo taki miał kaprys.
    Od: "Olfi" <a...@s...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie o tym jest ten wyrok. O niby nieuzasadnionym zatrzymaniu przed
    > przejściem. I artykuł który podałem i ten wyrok dokładnie i ściśle jest
    > właśnie o tym, czyli o całkowicie _złej_ interpretacji Art 49 --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > DZIĘKI POLITYCE RZĄDU PIS
    > MAMY KOLEJNY REKORD WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

    W wyroku sytuacja (na egzaminie) była całkowicie inna.
    Tam było prawdopodobieństwo, że piesi wejdą na przejście,
    czyli wtargną i egzaminowana postąpiła zgodnie z zasadą ograniczonego
    zaufania, czyli zatrzymała się.
    Debil w mercedesie nie miał takiego niebezpieczeństwa, bo piesi
    byli na chodniku po lewej stronie drogi, czyli daleko.
    Zatrzymał się bez powodu, bo taki miał kaprys.

  • 183. Data: 2019-03-11 00:26:42
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Przeczytaj artykuł.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opusciles pizdziak to ze jestes pizdziakiem z polityki.

  • 184. Data: 2019-03-11 01:18:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-10 o 22:54, szod pisze:

    > gdzie tu masz że jak pieszy się
    > zbliża do przejścia to masz hamować?

    Przecież oczywiste jest, że kierujący zbliżając się do przejścia nie
    musi hamować. To jakiś absurdalny wymysł.
    Nikt od kierowcy nie wymaga hamowania. Obojętne co zrobi, nie musi nawet
    nic robić. Ma tylko udzielić pierwszeństwa pieszemu na przejściu. Może
    się na przykład automagicznie teleportować, żeby pieszego nie rozjechać.
    Nie ma obowiązku hamowania przed przejściem.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 185. Data: 2019-03-11 03:47:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest " ma tylko udzielic pierwszenstwa pieszemu na przejsciu"
    Powinno byc " ma udzielic pierwszenstwa pieszemu w opuszczeniu jezdni jesli pieszy
    jest na przejsciu". Za przejscie nie uwaza sie chodnika przy przejsciu dla pieszych.

  • 186. Data: 2019-03-11 06:53:21
    Temat: Re: Wtargnięcie. Trzeba hamować.
    Od: "Olfi" <a...@s...pl>

    Użytkownik "szod" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > gdzie tu masz że jak pieszy się zbliża do przejścia to masz hamować?

    W Rozporządzeniu jest napisane, że masz "zmniejszyć prędkość,
    aby nie narazić pieszego/rowerzystę na niebezpieczeństwo",
    czyli najczęściej trzeba hamować.

  • 187. Data: 2019-03-11 07:03:50
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. skup się na głupocie.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2019 o 22:10, Olfi pisze:

    > Nie zmieniaj tematu, tylko skup się na głupocie którą napisałeś,

    Przecież to ty napisałeś, że zatrzymanie (wynikające z warunków ruchu)
    przed przejściem jest wyktoczeniem, więc głupota jest twojego autorstwa.

    > "Nie jest wykroczeniem."

    No przecież właśnie tak twierdzę - to ty sobie ubzdurałeś, że
    przepuszczenie pieszego jest wyktoczeniem.

    Tak jak mówiłem - dymaj z linkiem na policję i odpisz co ci powiedzieli.
    Na wszelki wypadek nie przyznawaj się, że masz prawko;)

    Shrek

  • 188. Data: 2019-03-11 07:10:13
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Paru debili.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2019 o 23:16, r...@k...pl pisze:

    > I super.

    Więc niech się zwolenicy pierwszeństwa heisenberga przywyczajają do
    myśli, że pierwszeństwo ma pieszy. Jesteśmy w unii i w klońcu ktoś
    spojrzy na statystyki i stwierdzi, że w województwach postsowieckich nie
    może być innych zasad ruchu niż w reszcie i wymusi zmianę.

    > Ale póki co to ta wersja u nas nie obowiązuje (w aktualnej sytuacji prawnej
    > winny jest pieszy).

    W obecnej sytuacji prawnej jest pierwszeństwo Heisenberga - nie wiadomo
    kto ma, dopóki sąd nie orzeknie.

    > Ale jest stosowana przez sądy (czyli winny będzie kierowca).

    No i sam widzisz, że twierdzenie, że pierwszeństwo ma pieszy, ale tylko
    jak nic nie jedzie jest troszkę pozbawione podstaw.

    Shrek

  • 189. Data: 2019-03-11 07:12:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2019 o 23:11, r...@k...pl pisze:

    > Winnym, a w zasadzie współwinnym -- co widać po uzasadnieniu.

    Pieszy został uznany winnym, w procesie gdzie nie występował w roli
    pozwanego - ciekawe. Pewny jesteś, że sąd uznał pieszego winnym w swoim
    orzeczeniu? Bo z postu na forum wynika coś innego.

    > Tego co przytoczył z uzasadnienia.

    Przytoczył to co mu sie wydawało, że było, bo sam napisał, ze nie
    pamięta. Wartość tego jest zerowa.

    > Czytałeś w ogóle tego linka?

    No.

    Shrek.

  • 190. Data: 2019-03-11 07:15:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2019 o 23:22, r...@k...pl pisze:

    > Uznanym za winnego spowodowania wypadku został WYŁĄCZNIE pieszy (ale nie został
    > skazany, ponieważ wniosek skierowano przeciwko kierowcy).

    Za winnego uznano _wyłącznie_ kierowcę, i jednocześnie _warunkowo_
    umorzono postępowanie (co oznacza przypisanie mu winy).

    Jedynym _faktem_ z zacytowanego przez ciebie postu jest uznanie
    _kierowcy_ za _winnego_.

    Shrek