eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleWtrysk przy hamowaniu silnikiem › Re: Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "paramic" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
    Date: Tue, 6 Sep 2016 15:03:32 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 42
    Message-ID: <nqmerf$7q8$1@node1.news.atman.pl>
    References: <lTcrooa1Imn2Nv8%gof@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 149.11.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1473167023 8008 78.28.11.149 (6 Sep 2016 13:03:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Sep 2016 13:03:43 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <lTcrooa1Imn2Nv8%gof@news.chmurka.net>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    X-Antivirus: avast! (VPS 160905-2, 2016-09-05), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:669204
    [ ukryj nagłówki ]

    Może to być podyktowane zbyt dużym "oporem" silnika
    i w konsekwencji uślizgiem koła przy nagłym zamknięciu gazu.

    Michał

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lTcrooa1Imn2Nv8%g...@n...chmurka.net...

    Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie
    podaje impulsów na wtryskiwacze, bo nie ma to sensu. W samochodach pewnie
    tak jest, może w innych motocyklach też, ale w Hayce z sygnaturki tak się
    nie dzieje - zrobiłem sobie wskaźnik braku wtrysku i zapłonu (mam dziwny
    problem z tym, że motocykl czasami, bardzo rzadko, kręci i nie może
    odpalić, i próbuję go w ten sposób zdiagnozować) i zauważyłem, że podczas
    hamowania silnikiem, nawet z bardzo wysokich obrotów, wtrysk nadal się
    pojawia. Co jest w sumie zgodne z tym, że jak wyłączę silnik podczas
    hamowania silnikiem, to słychać że motor pracuje inaczej, hamuje odrobinę
    bardziej.

    Czujnik TPS mam dobrze skalibrowany - komputer w trybie diagnostycznym
    pokazuje "kreseczkę" na środku wyświetlacza.

    Teraz pytania:

    1. Dlaczego tak się dzieje? Czy ma to jakąś zaletę? Przecież to marnowanie
    paliwa.

    2. Czy gdybym pokusił się o poprawianie fabryki i zrobił układ, który
    elektronicznie odcinałby wtrysk przy wysokich obrotach i zamkniętym gazie,
    to spalanie spadłoby o tyle, że warto się w to bawić, czy nawet pół litra
    na setkę by nie było?

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]
    [ http://www.chmurka.net/ ]


    ---
    Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.
    https://www.avast.com/antivirus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: