  • Data: 2014-04-14 22:44:21
    Temat: Re: Wylutowanie gniazdka USB w RasPi
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Właśnie ten pomysł mi się podoba i kto wie, czy nie wstrzymam się przez
    > kilka miesięcy z projektowaniem czegokolwiek związanego z tym radiem na
    > Raspi.
    > Masz może jakiś pomysł na rozwiązanie problemu braku Ethernetu?
    > Rozumiem, że zastosowanie takiego układu jak ENC28J60 w tym przypadku
    > odpada.
    > Interesowałoby mnie coś, co spełniałoby następujące warunki:
    > 1) Można by podłączyć do tego nowego RasPi i bez problemu obsłużyć pod
    > systemem.
> [...]

    Nie badałem tematu. W normalnym RasPi masz układ LAN9512. Jest to taki
    śmieszny układ, w którym jest 3-portowy hub USB oraz Ethernet na USB. I ten
    Ethernet jest w środku tego układu podłączony do jednego z portów tego huba.
    Dlatego Raspberry Pi ma 2 porty USB. Więc można po prostu skopiować to, co
    jest w oryginalnym RasPi i wykorzystać ten LAN9512 albo jakiś inny układ z
    Ethernetem na USB, niekoniecznie z wbudowanym hubem. U Ciebie ten hub będzie
    potrzebny, bo BCM2835 ma tylko jeden port USB, więc jeśli chcesz mieć wolny
    port USB i Ethernet, to musisz mieć huba.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/