    Subject: Re: Wypalanie DPF
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: kosmos <k...@u...pl>
    Date: Wed, 12 Aug 2020 09:22:29 +0200

    W dniu 2020-08-10 o 15:34, J.F. pisze:
    > Jak to jest z tym DPF, w oplowskim 1.9 CDTI ?
    >
    > Juz tak pare razy mialem, ze w miescie sie wlacza wypalanie, a niedawno
    > grzalem autostrada.
    > Ale moze za krotko.
    >
    > Tym razem raczej nie bylo za krotko ... czyzby za wolno ?

    Kiedyś czytałem, że w Vectrze C aby rozpoczęło się wypalanie DPF muszą
    być spełnione 3 warunki:
    - czujnik zapełnienia filtra musi wskazywać odpowiednio wysoką wartość;
    - silnik musi być rozgrzany do normalnej temperatury roboczej;
    - co najmniej raz od uruchomienia silnika auto przekroczyło prędkość 90
    km/h.
    Jeśli filtr będzie mocno zapchany, to dopiero wtedy pojawi się mrugająca
    kontrolka świec żarowych.
    Nie miałbym nic przeciwko, żeby producent pozwalał na sprawdzenie stanu
    zapełnienia filtra oraz pozwalał na manualny start wypalania (kiedy np.
    wiem, że filtr jest zapełniony w połowie i akurat jadę autostradą, a
    przez kolejne kilka dni będę jeździł po mieście).
    Tak jeszcze uzupełniająco - u mnie Vectra C wypala filtr mniej więcej co
    600-700 km (jazda głównie miejska).