  • 1. Data: 2020-08-10 15:34:22
    Temat: Wypalanie DPF
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak to jest z tym DPF, w oplowskim 1.9 CDTI ?

    Juz tak pare razy mialem, ze w miescie sie wlacza wypalanie, a
    niedawno grzalem autostrada.
    Ale moze za krotko.

    Tym razem raczej nie bylo za krotko ... czyzby za wolno ?
    Czy czas oczyscic/wymienic wtryskiwacze ...

    J.

  • 2. Data: 2020-08-10 16:14:55
    Temat: Re: Wypalanie DPF
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    kula, fusy czy moze opcom ? przy wypalaniu powinna sie swiecic kontrolka swiec
    zarowych ale jesli jest uszkodzony np czujnik cisnienia to do wypalania nie dojdzie a
    bledu na desce nie wyswietli i wyjdzie tylko przy skanowaniu

    *wersja budzetowa elm327 i apka za friko
    https://play.google.com/store/apps/details?id=tm.dpf
    infolite&hl=pl

  • 3. Data: 2020-08-10 17:04:26
    Od: K <n...@e...com>

    Mi sie swieci https://ibb.co/sCtK85T zamiast swiec.

  • 4. Data: 2020-08-10 21:31:16
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Vectra C nie miała takich bajerów ;-)

  • 5. Data: 2020-08-11 07:35:13
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-10 17:04, K wrote:
    > Mi sie swieci https://ibb.co/sCtK85T zamiast swiec.

    To zwykle była oznaka już porządnie zapchanego filtra - mi się wypala
    średnio co 170 km w Astrze K 1.6 BiTurbo i jedyną oznaką jest zwiększone
    chwilowe zużycie - komunikatu takiego nie widziałem nigdy u siebie ale
    też nigdy nie gaszę silnika w czasie wypalania. Dosyć często jest to
    wypalanie w porównaniu do Vectry C i Insigni A - tam też takiego
    komunikatu nie widziałem.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 6. Data: 2020-08-11 07:56:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-11 o 07:35, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > chwilowe zużycie - komunikatu takiego nie widziałem nigdy u siebie ale
    > też nigdy nie gaszę silnika w czasie wypalania.

    Skąd wiesz, że akurat jest chwilowe większe zużycie?
    Masz wszystkie rzeczy, które pokazuje komputer na jednym widoku?
    Czy rozpoznajesz to inaczej?

    Ja na stałe mam na wyświetlaczu ustawione ile km jeszcze przejadę
    na tym paliwie a wypalanie rozpoznaję po zwiększonych obrotach
    biegu jałowego - i dopiero wtedy zaglądam na inne dane typu zużycie.

  • 7. Data: 2020-08-11 09:50:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/08/2020 20:31, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > Vectra C nie miała takich bajerów ;-)

    C (Signum) akurat mialem w 2.2 direct.

  • 8. Data: 2020-08-11 20:43:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Skąd wiesz, że akurat jest chwilowe większe zużycie?
    >Masz wszystkie rzeczy, które pokazuje komputer na jednym widoku?
    >Czy rozpoznajesz to inaczej?

    W vectrze widac po chwilowym spalaniu - wystarczy sie przelaczyc na
    odpowiedni ekran.
    I na swiatlach silnik nierowno pracuje ..

    J.

  • 9. Data: 2020-08-12 09:22:29
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-08-10 o 15:34, J.F. pisze:
> [...]
    > grzalem autostrada.
    > Ale moze za krotko.
    >
    > Tym razem raczej nie bylo za krotko ... czyzby za wolno ?

    Kiedyś czytałem, że w Vectrze C aby rozpoczęło się wypalanie DPF muszą
    być spełnione 3 warunki:
    - czujnik zapełnienia filtra musi wskazywać odpowiednio wysoką wartość;
    - silnik musi być rozgrzany do normalnej temperatury roboczej;
    - co najmniej raz od uruchomienia silnika auto przekroczyło prędkość 90
    km/h.
    Jeśli filtr będzie mocno zapchany, to dopiero wtedy pojawi się mrugająca
    kontrolka świec żarowych.
    Nie miałbym nic przeciwko, żeby producent pozwalał na sprawdzenie stanu
    zapełnienia filtra oraz pozwalał na manualny start wypalania (kiedy np.
    wiem, że filtr jest zapełniony w połowie i akurat jadę autostradą, a
    przez kolejne kilka dni będę jeździł po mieście).
    Tak jeszcze uzupełniająco - u mnie Vectra C wypala filtr mniej więcej co
    600-700 km (jazda głównie miejska).

  • 10. Data: 2020-08-12 09:31:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2020 15:34:22 +0200, J.F. napisał(a):

    Przecież nie piszesz z zagranicy. Włącz kodowanie 8 b i UTF8.
    --
    Jacek
    I hate haters.