  • Data: 2014-04-22 11:35:15
    Temat: Re: Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "vicent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą, w
    > związku z czym moje zapytanie:

    Oby nie bo prawo jazdy jest z roku na rok łatwej zdobyć, więc lepiej by inne
    branże nie szły tą drogą.

    > gdzie można legalnie i w najłatwiejszy sposób wyrobić sobie prawo jazdy w
    > Europie? Najlepiej po polsku lub angielsku. Nie interesują mnie jakieś
    > szemrane sprawy na Ukrainie czy w Egipcie, jedynie oficjalne metody w
    > ramach swobody przepływu osób.

    Pisałem kiedyś o wycieczkach do Czech w tym celu. Z tego co wiem, ostatnio
    to już tak prosto nie działa bo zaczęły się kontrole. Od czasu tamtej
    dyskusji nie widziałem żadnego ogłoszenia o tych wycieczkach więc możliwe że
    system się uszczelnił, a może po prostu zniknął popyt.

    . Myślę, że zamiast jechać za granicę taniej jest po prostu zmienić szkołę
    na taką w której uczą czytania ze zrozumieniem, a nie wkuwania regułek na
    pamięć.

    wszyscy znajomi (znajome) co mieli okazję zdawać zarówno stare jak i nowe
    testy potwierdzają że nowsze testy są sporo łatwiejsze. Różnica jest taka że
    dawniej trzeba było się uczyć na pamięć pytań i odpowiedzi a teraz
    wystarczy przeczytać ze zrozumieniem kodeks. Owszem są pytania typu ile
    sekund należy reanimować, ale dawniej też były, więc w tej kwestii nic się
    nie zmieniło :-)

    Osobiście robiłem kilka razy nowe testy i oprócz pytań z zakresie pierwszej
    pomocy tylko przy jednym pytaniu miałem wątpliwości, a prawko robiłem wieki
    temu jeszcze na "maluchu", ale co kilka lat jak jest nowelizacja to sobie
    dla przypomnienia kodeks czytam.

    Pozdrawiam
    Ergie