  • Data: 2019-02-01 19:17:59
    Temat: Re: Wysłużone kompy, co z nimi?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.02.2019 10:03, Irek.N. wrote:

    > Co z takimi sprzętami robicie?

    To zależy od kilku czynników:

    1) Jeśli jest to desktop, to odpowiadam sobie na kilka pytań:
    - Czy jeszcze jest coś wart? Czy odzyskam jakąś znaczącą część
    zainwestowanych w niego środków, sprzedając go w całości lub w częściach?
    - Czy niektóre jego elementy mogą mi się do czegoś przydać w przyszłości?
    - Czy mam do tego sprzętu jakiś sentyment?
    - Czy istnieje szansa, że w przyszłości będzie "zabytkiem techniki?"

    W zależności od odpowiedzi komputer albo zostaje gdzieś wystawiony, albo
    trafia na zbiórkę elektrośmieci (a część elementów sobie zostawiam) albo
    zostaje zapakowany i zmagazynowany w suchym, bezpiecznym miejscu.
    Dzięki temu uchował się mój pierwszy pecet z Cyrixem 6x86, który dzisiaj
    jest naprawdę fajnym zestawem do gier retro. :)

    2) Jeśli jest to laptop to wszystko zależy od stanu zachowania. Jednak
    generalnie zostawiam, wychodząc z założenia, że taki sprzęt i tak nie
    zajmie dużo miejsca. W międzyczasie może też posłużyć do celów
    "warsztatowych".

    3) Jeśli jest to tablet albo inny sprzęt mobilny (mobilny bardziej od
    laptopa) to zostaje. Jako kawałek wyświetlacza wyposażonego we własny
    CPU. na którym w razie czego można odpalić jakiś własny kod,
    wykorzystując go we własnym projekcie.