    From: shg <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyznaczenie mocy obliczeniowej uC
    Date: Sat, 4 Jul 2009 09:29:08 -0700 (PDT)

    On 4 Lip, 16:50, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
    > Coś mi tu namieszaliście. Nic z tego nie rozumiem.
    > Mam AtMega 8 i chciałbym wiedzieć jaka jest jego moc obliczeniowa? I
    > jak ją wyznaczyć oraz do czego służy ten paramer. I chciałbym to
    > porównać np z ARM AT91SAM7256.
    Parametr służy do orientacyjnego określenia, który procesor będzie
    lepszy w danym zastosowaniu, w tym celu trzeba porównać wyniki wielu
    różnych benchmarków, a także wiedzieć co nieco o tym, co będzie robił
    program.

    > I przykład. Powiedzmy, że mam zbudowany na ATmega8 analizator widma z
    > DFT. Skąd mam wiedzieć że jego moc obliczeniowa jest wystarczająca do
    > tego zadania i skąd mam wiedzieć że ARM będzie odpowiedni.

    ARM będzie odpowiedni.
    A tak poważnie, to w praktyce potrzebną moc obliczeniową określa się
    na oko i buduje prototyp. Jak się okazuje, że jest za mało, to albo
    się buduje kolejny prototyp z mocniejszym CPU, albo optymalizuje się
    program, albo wreszcie zmienia się założenia (np. odświeżanie 30 razy
    na sekundę zamiast 50). Często za pomocą optymalizacji da się
    przyśpieszyć nawet kilkukrotnie.
    Co zaś do określania mocy obliczeniowej na oko, to przydaje się
    doświadczenie.

    > Nie słyszałem o Benchmarkach do AVR'ach?
    Nie wiem, wydaje mi się że nie.

    Przykład, ten akurat do obliczeń zmiennoprzecinkowych:
    http://www.nabble.com/Whetstone-Benchmark-td14987664
    .html
    Źródło i więcej danych: http://www.eecs.berkeley.edu/~boser/courses/40/labs/
    docs/microcontroller%20benchmarks.pdf

    Dopóki nie piszesz w asemblerze, to i tak większość zależy od
    kompilatora, powyższy link jest tego znakomitym dowodem.