    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wzmacnianie sygnału GSM
    Date: Mon, 22 Nov 2021 17:43:52 +0000

    On 22.11.2021 08:53, J.F wrote:

    > Rozumiem, ze zrobiles "transmitter pasywny", czyli polaczyles anteny?

    tak jest :)

    > A jak sie zachowuje telefon na dachu? Ma sygnal czy nie ma?
    > Ta ATK-20 silnie kierunkowa, 650m bardzo blisko, wiec albo cos dobrze
    > tlumi po drodze, albo ten pasywny link nie dziala.

    ma sygnał, już jak wyjdę na dwór na poziomie ziemi jest ok. Budynek
    tłumi, pewnie dlatego że jest zbudowany z metalu (taki powojenny
    wynalazek, zostało stali to się postawiło metalowe szkieletówki -
    niektóre nawet obłożone blachą - mój nie, ale strop to szyny kolejowe i
    całość stoi na metalowych słupach

    > Czy taki nielegalny ten wzmacniacz bedzie, to nie wiem, wszak przy
    > odbiorze wzmacniasz w domu, a przy nadawaniu ... moc ma moze
    > przepisową, ale homologacji czy CE to pewnie nie ma.
    >
    > Jesli to problem tlumienia, to moze trzeba obrocic antene w inna
    > strone - na inny BTS, czy jakies odbicie.

    telefony akurat z tym bts się łączyły, nawet na dachu. Do tego jak
    przyłożę telefon do anteny wewnętrznej to sygnał jest znacznie lepszy,
    po czym wnioskuję, że antena na dachu działa, tylko ta wewnętrzna nie
    daje rady tego rozproszyć

    > Moze byc jeszcze problem pasma - teraz modne 2.1 i 2.6GHz,
    > moze na 900MHz uslugi ograniczone.

    Sprawdzone na trzech sieciach (jedna wirtualna więc być może na dwóch) -
    obydwie band 20 i ta sama lokalizacja BTS

    > No i jeszcze mozna poszukac jak zrobic VoIP na GSM -
    > VoWiFi, WiFi Calling itp

    nie działa, tzn. działa losowo. Czasem, mimo dobrego sygnału wifi i tak
    wybiera gsm. Nie wiem od czego to zależne.
    Do tego karta firmowa nie obsługuje WiFi calling...

    > A tak swoja drogą - jak tu z bezpieczenstwem?
    > Operator jakos autoryzuje konkretna apke, czy ona sobie wyciaga
    > conieco z karty sim w telefonie?

    u mnie włączam to w telefonie, działa bez dodatkowej apki

    Lukasz