  • 1. Data: 2021-11-21 13:01:39
    Temat: Wzmacnianie sygnału GSM
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,

    dotarły do mnie antenki:
    ATK-20 - kierunkowa antena 16,5dBi
    DW3A - antena dookólna 3dBi

    Anteny zainstalowane. Telefony pracują w paśmie Band 20. odległość od
    budynku do BTS ok. 650m, ale brak widoczności optycznej dla anteny,
    mimo, że wystawiona metr powyżej dachu.
    Poziom sygnału bez zmian nawet 2m od anteny (około -107 dBm, jakości
    połączeń po podłączeniu anten przy takim sygnale nie testowałem),
    znaczący wzrost gdy przyłożę telefon do samej anteny wewnętrznej
    (-87dBm, telefon pokazuje 4/5kresek)
    Jak myślicie - potrzebuję mocniejszą antenę wewnętrzną czy nie
    kombinować i nielegalnie założyć wzmacniacz gsm? ;)

    Lukasz

  • 2. Data: 2021-11-21 13:12:35
    Temat: Re: Wzmacnianie sygnału GSM
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    niedziela, 21 listopada 2021 o 13:01:42 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    > Jak myślicie - potrzebuję mocniejszą antenę wewnętrzną czy nie
    > kombinować i nielegalnie założyć wzmacniacz gsm? ;)

    Teraz się pochwal jak połączyłeś antenę z telefonem.

  • 3. Data: 2021-11-21 13:29:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.11.2021 12:12, Astralny Rębajło wrote:

    > Teraz się pochwal jak połączyłeś antenę z telefonem.

    Nie łączyłem. Ma to robić za repeater gsm dla wszystkich domowników,
    antena kierunkowa na zewnątrz plus dookólna wewnątrz. Na tą chwilę
    całkowicie pasywnie, anteny połączone ze sobą 10-metrowym kablem.
    Chyba bym palca dał sobie uciąć, że widziałem taki zestaw gdy robiłem
    usługi na SKOKach - na zewnątrz coś mniejszego niż ATK20, ale kompletnie
    nie pamiętam co było w środku. Ewidentnie ATK20 robi robotę, bo przy
    przyłożeniu telefonu do anteny wewnętrznej sygnał jest dużo lepszy.
    Niestety tylko przy przyłożeniu. Nie wiem czy jest sens kombinować z
    innymi antenami - za jakąkolwiek antenę tutaj dam od ?10 (funtów) wzwyż,
    za chiński repeater aktywny ze 30-40 funtów.

    Lukasz

    Lukasz

  • 4. Data: 2021-11-21 13:53:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2021 12:29:03 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

    > Nie łączyłem. Ma to robić za repeater gsm dla wszystkich domowników,
    > antena kierunkowa na zewnątrz plus dookólna wewnątrz. Na tą chwilę
    > całkowicie pasywnie, anteny połączone ze sobą 10-metrowym kablem.

    To teraz powiedz jeszcze jaki to kabel. Jakie złączki, jak i czym zaciskane
    i czy zaciskający wie, jak się przygotowuje i zaciska WCz?

> [...]
    > innymi antenami - za jakąkolwiek antenę tutaj dam od ?10 (funtów) wzwyż,
    > za chiński repeater aktywny ze 30-40 funtów.

    Jeśli instalacja nieprawidłowo zrobiona, to wzmacniacz będzie także
    wzmacniał zakłócenia albo szum.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2021-11-21 14:01:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.11.2021 12:53, Adam wrote:

    > To teraz powiedz jeszcze jaki to kabel. Jakie złączki, jak i czym zaciskane
    > i czy zaciskający wie, jak się przygotowuje i zaciska WCz?

    nie chce mi się iść czytać co tam na kablu napisali, ale zamówiłem te
    anteny z Dipola, ATK20 razem z kablem i wtykiem N, antena wewnętrzna z
    gniazdem N. Nic samodzielnie nie było przerabiane.

    Lukasz

  • 6. Data: 2021-11-21 14:03:07
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    niedziela, 21 listopada 2021 o 13:29:06 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

    > Nie łączyłem.

    Tak myślałem.Cała zabawa przypomina czary/zaklęcia.

    ATK-20 - kierunkowa antena 16,5dBi
    DW3A - antena dookólna 3dBi

    Wychodzi jakieś 150 zł za dwie anteny.
    Na internetach piszą o jakim samsungu S2 i zadaje się S3, podobno z tych najnowszych

    mają on wy/we antenowe. I ja bym poszedł tą drogą.
    Pułapki? Możesz się wyłożyć na typach gniazd. Poza tym te gniazda nie są
    do częstego wpinania/wypinania.

    > budynku do BTS ok. 650m

    Powinno działać bezpośrednio. Dziwne.

  • 7. Data: 2021-11-21 14:29:29
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.11.2021 13:03, Astralny Rębajło wrote:

> [...]
    > mają on wy/we antenowe. I ja bym poszedł tą drogą.
    > Pułapki? Możesz się wyłożyć na typach gniazd. Poza tym te gniazda nie są

    to nie wchodzi w grę. do obsługi są min. 3 telefony i nikt się nie
    będzie bawił w przekładanie karty do starocia którego nie można wziąć ze
    sobą (bo aplikacje będą się uruchamiać 10x dłużej niż na obecnym)

    > Powinno działać bezpośrednio. Dziwne.

    chyba mocno zredukowali moc - wszyscy w rejonie od pół roku mają problem
    z zasięgiem. Dodatkowo konstrukcja budynków (metalowa rama) nie pomaga
    (ale pół roku temu i ponad sygnał był ok, teraz rozmawiać bardzo ciężko.
    WiFi calling też raz działa, a raz się przełącza na sieć komórkową i nie
    da się tego okiełznać)
    Repeater można zamówić z darmowym zwrotem, więc można zaryzykować.

    Lukasz

  • 8. Data: 2021-11-21 14:41:11
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.11.2021 13:29, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > sobą (bo aplikacje będą się uruchamiać 10x dłużej niż na obecnym)

    > chyba mocno zredukowali moc - wszyscy w rejonie od pół roku mają problem

    tak sobie pomyślałem teraz- jest jeszcze opcja, że ten BTS został
    przeniesiony i apka oznacza go w danym miejscu, a jest na innym maszcie...
    Przy czym wygląda na to, że w podobnym kierunku, bo moja antena
    ewidentnie sygnał ten wzmacnia

    Lukasz

  • 9. Data: 2021-11-21 14:44:34
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    ddddddddddddd napisał(a):

    > chyba mocno zredukowali moc - wszyscy w rejonie od pół roku mają problem
    > z zasięgiem.

    No tak, ci z 5G atakujo i czipujo, ale tamte z 1G-4G mieli pokojowe zamiary.

  • 10. Data: 2021-11-21 14:55:37
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.11.2021 13:44, Astralny Rębajło wrote:

    > No tak, ci z 5G atakujo i czipujo, ale tamte z 1G-4G mieli pokojowe zamiary.

    ???