    From: Pawel Hatala <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: ZAKAZ INSTALOWANIA ANTEN SATELITARNYCH ????????
    Date: Sun, 21 Apr 2013 19:53:17 +0200

    On 21.04.2013 17:02, t...@g...com wrote:
    > Podobno minister wydal jakies REZIMOWE rozporzadzenie ponoc zabraniajace
    instalowania anten satelitarnych w nowowznoszonych budynkach wielorodzinnych. Czy to
    prawda?
    > Jesli tak to przeciez to godzi w podstawowe prawa swobodnego dostepu do informacji,
    m.in. prawo Unii Europejskiej i wiele innych.

    > O co tu biega, co oni znow kombinuja?! Przeciez to gorzej niz KOMUNA!

    nie zabronił tylko nakazał.

    wszystkie budynki wielorodzinne, na które wydawana jest zgoda na budowe
    od lutego b.r. mają mieć międzi innymi miejsce na anteny, pełną
    instalację łącznie ze światłowodem. mam gdzieś ten dziennik ustaw.
    generalnie chodzi o to, iż każdy mieszkaniec takiego budenku
    ma mieć dostęp do sygnału telewizji naziemnej, satelitarnej,
    oraz telekomunikacyjnej. nawet ustawodawca przewidział rodzaj anten
    i satelitarna np. ma mieć dwa konwertery (A + HB) i średnicę 120 cm!!

    do tej pory zarządca budynku miał obowiązek udostępnic odbiór
    telewizji publicznej, co różnie to interpretowali.