  • 1. Data: 2023-01-08 08:42:11
    Temat: DVB S w telewizorze
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Ma ktoś telewizor z wmontowanym tunerem DVB-S? Jak to się sprawuje i czy
    może to zastąpić zewnętrzny tuner satelitarny?

  • 2. Data: 2023-01-08 14:16:05
    Temat: Re: DVB S w telewizorze
    Od: m <...@e...com>

    W dniu 08.01.2023 o 08:42, trybun pisze:

    > Ma ktoś telewizor z wmontowanym tunerem DVB-S? Jak to się sprawuje i czy
    > może to zastąpić zewnętrzny tuner satelitarny?

    tak. sprawuje się dobrze.

  • 3. Data: 2023-01-08 19:06:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Największą cechą jest czy po kanałach naziemnych i satelitarnych leci się po kolei
    (mam tak w tunerze combo), czy trzeba jakoś
    przechodzić na osobną listę satelitarną (mam tak w Samsungu, upierdliwe łażenie po
    menu).
    Na dziś to oczywiście DVB-S2 raczej.

    -----

  • 4. Data: 2023-01-09 10:04:35
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.01.2023 o 14:16, m pisze:

    > tak. sprawuje się dobrze.

    I już? A sortowanie kanałów, ew korzystania z karty kodowej, sterowanie
    obrotnicą itd, wszystko to na poziomie tunera zewnętrznego?

  • 5. Data: 2023-01-09 14:27:22
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2023-01-09 o 10:04, trybun pisze:

    > I już? A sortowanie kanałów, ew korzystania z karty kodowej, sterowanie
    > obrotnicą itd, wszystko to na poziomie tunera zewnętrznego?

    Mój Sony nie ma sterowania obrotnicy

  • 6. Data: 2023-01-09 14:59:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2023 14:27:22 +0100, t-1 napisał(a):

    > Mój Sony nie ma sterowania obrotnicy

    Mój Samsung ma sterowanie - ale wiem to tylko teoretycznie (z pozycji
    menu), bo nie używam. Ma zresztą dwa wejścia na SAT + 1 naziemna.

    Ale wkurzające jest to, że w każdym trybie jest osobna lista kanałów -
    czyli osobna dla rozsiewczej, osobna dla NC+, osobna dla SAT itd.
    Natomiast jak jest ustawiony harmonogram oglądania bądź nagrywania, to albo
    przerzuca na inny tuner i listę (dla nagrywania kodowanych i dla trybu
    "oglądanie") albo po prostu nagrywa w tle, pozostając na dotychczasowym
    kanale.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2023-01-09 17:37:15
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 09.01.2023 o 10:04, trybun pisze:

    > I już? A sortowanie kanałów, ew korzystania z karty kodowej, sterowanie
    > obrotnicą itd, wszystko to na poziomie tunera zewnętrznego?

    A dlaczego nie ?

    Niezależnie czy DVB-T , DVB-C , czy DVB-S - z głowicy wychodzi i tak
    prawie taki sam transport stream.

    Jak kanały są sortowane to już wyobraźnia programisty. Albo jego korpo.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 8. Data: 2023-01-09 20:26:08
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 09.01.2023 14:59, Adam wrote:
    [...]
    > Ale wkurzające jest to, że w każdym trybie jest osobna lista kanałów -
    > czyli osobna dla rozsiewczej, osobna dla NC+, osobna dla SAT itd.
    W moim Sharpie jest tak samo. Osobna lista dla DVB-T, osobna dla DVB-S.
    Z tego co widzę po tym wątku, to telewizory chyba są tak jakoś
    popieprzone w tym temacie. Nie wiedzieć czemu. :-/

  • 9. Data: 2023-01-09 21:45:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2023 o 20:26, JDX pisze:

> [...]
    > Z tego co widzę po tym wątku, to telewizory chyba są tak jakoś
    > popieprzone w tym temacie. Nie wiedzieć czemu. :-/

    Wiedzieć. Oni dobrze wiedzą, czego brakuje w NAJWIĘKSZYM displayu w domu
    :)...które to elementy mogą wprowadzać w następnych latach z następną
    nową ceną :]

    Można to obejść i kupić gadgety traktujące TV jako zwykły display i to
    polecam bo zawiera znacznie więcej udogodnień niż najwyższego lotu TV.

    Od 20 lat brakuje w defaulcie portu klawiatury/myszy, możliwości zapisu,
    czy prostych aplikacji (bez aktualizacji) do odbioru poczty, www
    itd...generalnie prostego kompa nawet na linuchu, możliwości dołożenia
    RAM czy wymiany "HDD" co mają wszelakie TVBOXY. Sam taki mam już 6 lat i
    załatwia mi cały obecny "smart", będąc zarazem serwerem
    www/ftp/torrent/muza/filmy/cokolwiek.

    TV to głównie marketingowa ściema nastawiona na półgłówków :)...ale 80%
    społeczeństwa taka właśnie jest i ona jest targetem :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-01-10 11:27:05
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 9.01.2023 o 20:26, JDX pisze:
    > W moim Sharpie jest tak samo. Osobna lista dla DVB-T, osobna dla DVB-S.

    I takoż w LG.
    Dodatkowo pilot bez przycisków play, stop, za to z przyciskami do
    różnych natefliksów, disnejów (ale nie youtube).

    --
    SW3